Evropa:
Emisní skandál automobilky , znám také jako Dieselgate, se po více než roce blíží ke konci, aspoň co se týče soudního procesu. Dozorčí rada údajně odsouhlasila vyrovnání ve výši 4,3 mld. USD, které bude zároveň zahrnovat přiznání viny. Tím se celková suma nákladů spojených s touto kauzou dostává na 23 mld. USD, což je nad 19,2 mld. USD, jež byly na tento účel původně vyhrazeny. Překročení rezerv není dobrou zprávou, nicméně účetní knihy VOW jsou v současnosti vybaveny hotovostí ve výši 47 mld. USD. Zároveň uzavření tohoto problému dovolí managementu VOW zaměřit se na čerstvé výzvy, jako například elektromobily a autopiloty. Tato nová strategie si vyžádá odhadem 10 mld. USD do roku 2025. Dohodu musí ještě odklepnout americké soudy. Nutno ještě dodat, že VOW je v pozici obžalovaného ze strany investorů v Německu a USA, jelikož kauza vymazala téměř polovinu hodnoty akcií. Akcie automobilky stouply dnes až o 4 % na 16měsíční maximum. Aktuálně rostou o 3 %.
USA:
Zdá se, že americký automobilový trh započal nový rok velice slibně, podíváme-li se na včerejší oznámení . Management plánuje další rok rostoucích zisků (již pátý v řadě) v intervalu 6 USD – 6,5 USD na akcii. Dále předpokládá dosažení horní hranice predikovaných zisků za rok 2016 a jako bonus ještě přislíbil zrychlení zpětného odkupu akcií o 5 mld. USD z původních 9 mld. USD. Mezi výrobci automobilů můžeme pozorovat trend přesunu produktového portfolia k dražším modelům s vyšší marží, které jsou v dnešním prostředí nízkých cen paliva a levných úvěrů dosažitelnými pro větší část populace. Podobně se chová také , jenž uvedl tři nové modely SUV – GMC Terrain, Chevy Equinox a Traverse. Akcie od oznámení posílily o 3,2 %.
S dobrou zprávou přišel také , který navýšil dividendu z předešlých 15 centů na 20 centů. Důvodem je snaha zalíbit se investorům, které by mohly odradit nižší zisky v tomto roce. Negativně na ně budou působit investice do technologií, jmenovitě výdaje na vývoj aut bez řidiče a elektromobilů - tedy investice, které pomůžou Fordu držet krok s konkurencí. Plány jsou to celkem ambiciózní, jelikož management mluví o 100 tis. taxíků bez řidiče do roku 2021 a přeměně 40 % své flotily na elektromobily do roku 2020 za cenu 4,5 mld. USD. Vyšší dividenda zjevně úplně nepřesvědčila, jelikož po prvotním růstu oslabuje o 1,7 %.