Aktualizováno Výsledky dnes zveřejněné společností za třetí čtvrtletí předčily odhady trhu. Rostl zisk společnosti, poháněný zvýšenou poptávkou po Spriteu, čaji a kávě v Severní Americe, největším trhu Coca-Coly. Tržby naopak klesaly, stejným směrem zamířily i akcie společnosti v premarketu.
Tržby společnosti dosáhly 9,08 miliard dolarů, odhady počítaly s 8,72 mld. Jedná se však o 15% mezikvartální propad ke kterému přispěla restrukturalizace. Zisk na akcii dosáhl 0,50 USD, odhadován byl nepatrně menší zisk ve výši 0,49 USD. Zisk společnosti mezikvartálně narostl o 38 % na 1,45 mld. USD.
Společnost reagovala na měnící se preference svých zákazníků zaměřením na inovaci starých produktů a vývoj nových. Expandovala například na trh s předpřipravenou kávou a čajem, uvedla novou Coca-Colu Zero Sugar a koupila producenta minerální vody Topo Chico. Chce se více zaměřit na budování nových značek a omezit své aktivity v lahvování.
Zero Sugar, kterou společnost v USA uvedla v srpnu tohoto roku, zdvojnásobila svůj růst oproti minulému kvartálu. Po úspěchu na domácím trhu plánuje společnost uvedení tohoto produktu globálně na začátku příštího roku.
Coca-Cola dnes rovněž uvedla, že se jí podařilo zvýšit podíl na trhu s nealkoholickými nápoji. Někteří analytici již před zveřejněním výsledků upozorňovali, že tržní podíl Coca-Coly roste na úkor klíčového konkurenta PepsiCo.
Akcie Coca-Coly v premarketu reagovaly poklesem o 0,45 %, od začátku roku 2017 však rostou o více než 11 %.
(CNBC, FT)