Aktualizováno Světová pivovarnická jednička, AB InBev, ohlásila za třetí čtvrtletí nárůst zisku, přestože celkový objem prodaného piva v USA klesl kvůli hurikánům v Texasu a na Floridě. Propad na nejdůležitějším trhu firmy vyrovnával růst ve zbytku světa. Firma také stále těží ze synergií z nákupu konkurenční SABMiller, zvýšila odhad z toho vyplývajících celkových úspor.
Výrobce značek Budweiser, Corona nebo Stella Artois koupil svého největšího konkurenta minulý rok za přibližně 100 miliard USD. Odhad objemu úspor v příštích třech letech firma zvedla z 2,8 na 3,2 miliard USD, doposud uspořila 1,75 miliard.
Společnost sídlící v Belgii ohlásila růst EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) o 13,8 % na 5,73 miliard USD, odhadováno bylo 5,76 mld. USD. Vliv hurikánu na americkém trhu firma odhaduje na 2% redukci v růstu zisku, zisky v USA proto v absolutní hodnotě poklesly o 0,7 %.
Zisk naopak rostl na dalších důležitých trzích firmy, největší vliv měl růst v Brazílii, druhém největším trhu AB InBev. Objem tam prodaného piva sice poklesl o 4%, zároveň však prudce rostla cena litru piva a to o 13,1 %. Firma vykázala vyšší zisk také v Mexiku, Kolumbii, Jižní Africe a Číně, přestože prodeje rostly pouze v Mexiku.
Podle odhadů AB InBev pak celkový růst tržeb v roce 2017 zrychlí díky větší oblibě jejich globálních značek. Akcie firmy na výsledky však reagují poklesem o více než 2,5 %.
(FT, Reuters)