Čínský automobilový trh by se měl ve druhém pololetí vrátit k růstu, zejména díky podpoře ze strany vlády. Tempo růstu už ale nebude dosahovat vysokých úrovní dřívějších let. Předpovídají to vedoucí pracovníci z automobilového průmyslu, na které se odvolává agentura Reuters. Čína je největším automobilovým trhem na světě a představuje významné odbytiště i pro českou automobilku Škoda Auto.
Poptávka na čínském trhu by se podle šéfů automobilek měla začít zlepšovat díky snížení daní, připravovaným novým modelům i díky nadějím na vyřešení obchodního sporu mezi Čínou a Spojenými státy.
"V první polovině roku předpovídáme pokles," uvedl šéf čínské společnosti Guangzhou Automobile Group Feng Sing-ja. "Díky vládní podpoře, slevám automobilek a lepším makroekonomickým podmínkám se však prodej ve druhém pololetí vrátí k růstu," dodal.
Generální ředitel japonské automobilky Mitsubishi Motors Osamu Masuko uvedl, že čínský trh vykazuje určitou úroveň vyzrálosti. "Přechod k pomalejšímu růstu je pro čínský trh přirozený," řekl v rozhovoru s agenturou Reuters. "Tento trh má v sobě stále prostor k růstu, ale zřejmě poroste jen mírně," dodal.
Čína v roce 2009 díky silnému růstu vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. V loňském roce však automobilový trh v Číně v důsledku zpomalování hospodářské expanze zaznamenal první pokles od 90. let.
V březnu se prodej aut v Číně meziročně snížil o 5,2 procenta na 2,52 milionu vozů. Pokles tak zaznamenal už devátý měsíc za sebou, tempo tohoto poklesu však bylo nejmírnější za sedm měsíců.