Americká společnost , která provozuje stejnojmennou sociální síť, zvýšila ve druhém čtvrtletí příjmy meziročně o 18 procent na 841 milionů dolarů. Pomohl tomu nárůst denních uživatelů, kteří dostávají reklamu. Zasloužily se o něj změny zavedené s cílem ukázat jim v reklamách relevantnější obsah. Celkové příjmy z reklamy díky tomu stouply o 21 procent na 727 milionů dolarů.
Výsledky potěšily také akcionáře. Akcie v předburzovní fázi newyorského obchodování přidávají 6,5 procenta.
Zisk společnosti stoupl na 1,1 miliardy dolarů ze 100 milionů dolarů před rokem. Promítly se do něho daňové výhody spojené s restrukturalizací firmy ve výši jedné miliardy dolarů.
Příjmy Twitteru překonaly předpovědi analytiků, kteří je v průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali na 829 milionů dolarů.
Příjmy Twitteru a počet uživatelů jsou v centru pozornosti od doby, kdy sociální síť začala mazat miliony spamových nebo falešných účtů s nenávistnými projevy a šířením politických dezinformací, což se v loňském roce projevilo v poklesu měsíčních aktivních uživatelů. V letošním prvním čtvrtletí se jejich počet ale už zvýšil.
Poté však firma přestala tento údaj zveřejňovat. Místo toho oznamuje počty každodenních uživatelů, kteří denně dostávají reklamu, což se dá zpeněžit. Tento počet vzrostl na 139 milionů ze 134 milionů v předchozím čtvrtletí a překonal tak 135 milionů odhadovaných analytiky.
Nárůst počtu denních uživatelů je největší od léta 2017.
Předpověď příjmů v aktuálním čtvrtletí ale nedostála odhadům řady analytiků. je očekává mezi 815 a 875 miliony dolarů, zatímco analytici v průměru předpovídají 869,3 milionu dolarů, napsala agentura Reuters.
Pokud jde o ziskovost Twitteru, firma hlásí černá čísla sedm kvartálů za sebou. Předtím byla 10 let v mínusu, propouštěla, obměňovala vedení a počty uživatelů jí klesaly. Nyní ale už dva roky stabilně rostou.
Růst budoucích tržeb se podle agentury Bloomberg může odvíjet od rozšiřování reklamních aktivit v zahraničí. Jenom 21 % denních uživatelů je totiž z USA, z domácího trhu přitom pochází 52 % tržeb. To znamená, že firma by mohla zvyšovat ceny v zahraničí, nebo zahraničním uživatelům ukazovat víc reklamy.
Druhou příležitostí jsou americké prezidentské volby v roce 2020. Nejslavnějším uživatelem Twitteru je bezesporu současný americký prezident a sociální síť již několikrát zafungovala jako kolbiště mezi kandidáty.
Firma nevzdává boj se spamy a trolly. “Zdraví je naší hlavní prioritou,“ uvedla v dnešním sdělení.
Zdroje: ČTK, Bloomberg