Největší čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding v prvním finančním čtvrtletí zvýšil tržby meziročně o 42 procent na 114,92 miliard jüanů (378,7 miliardy Kč), čistý zisk vzrostl na 21,25 miliardy jüanů (70 miliard Kč) z 8,7 miliardy před rokem, uvedl dnes podnik. Výsledek je lepší, než čekali analytici.
Zásluhu na celkovém růstu zisku i tržeb má růst v hlavní oblasti podnikání firmy, tedy v internetovém prodeji, a také v cloudových službách. Analytici v anketě společnosti Refinitiv očekávali tržby 111,73 miliardy jüanů.
Podnikatelské aktivity Alibaby se soustředí převážně na domácí půdu. Na ní se firma veze na vlně horečnatého nakupování přes internet, které se děje i přesto, že čínská ekonomika zpomaluje. Firma kromě toho vylaďuje služby, díky kterým cílí na zákazníky na základě osobních preferencí.
Čínské tržby z internetového prodeje zrychlily ve čtvrtletí končícím v červnu i oproti předešlým třem měsícům. Napomohly tomu kampaně, které spustili největší čínští internetoví prodejci.
Alibabě ale na domácí půdě také přibyla konkurence, jako je třeba společnost Pinduoduo. Kromě toho se přibližuje kritický okamžik v historii společnosti: generální ředitel Daniel Zhang se chystá v září vystřídat miliardáře a zakladatele firmy Jacka Ma ve funkci předsedy.
Příjmy Alibaby z cloudového podnikání se zvýšily o 66 procent na 7,79 miliardy jüanů, internetový prodej se zvýšil o 44 procent na 99,54 miliardy jüanů.
Akcie firmy, s nimiž se od roku 2014 obchoduje na newyorské akciové burze, po oznámení výsledků přidávaly asi tři procenta. Primární nabídka Alibaby byla největší v historii. Výkonnost titulu od IPO ukazuje graf níže:
Zdroje: ČTK, Bloomberg, Patria.cz