Tržby největšího čínského internetového prodejce Alibaba v takzvaný den nezadaných (Singles Day) překonaly loňský rekord 213,5 miliardy jüanů (zhruba 700 miliard Kč). S odkazem na údaje firmy to dnes uvedl server CNBC. Den nezadaných připadá na 11. listopadu, jedničky v datu (11.11.) mají odkazovat na nezadané jedince. Slavit jej v 90. letech začali studenti, společnost Alibaba z něj však později udělala nákupní svátek po vzoru amerického Černého pátku. Nyní je Singles Day největší jednodenní nákupní akcí na světě. Loňský rekord Alibaba podle agentury DPA překonala kolem 16:00 místního času, tedy už osm hodin před koncem dne. Analytici nicméně předpokládají, že celodenní tržby podniku vykážou slabší růst než před rokem, kdy se meziročně zvýšily o 27 procent. Alibaba nyní čelí zpomalování růstu čínské ekonomiky i ostré konkurenci. Firma se letošní prodej v den nezadaných snaží podpořit tím, že poskytuje slevy na větší množství zboží než loni.