Německá automobilka se chystá do tří let zrušit po celém světě 10.000 pracovních míst, což jsou více než tři procenta z celkového počtu zaměstnanců. Firma dnes uvedla, že ohledně tohoto plánu už dosáhla dohody s odbory. Automobilky teď výrazně investují do vývoje ekologičtějších a autonomních vozidel. Poptávka v Číně, která je jejich největším odbytištěm, totiž klesá a obchodní válka mezi Spojenými státy a Čínou brzdí světové hospodářství.
"Automobilový průmysl prochází největší proměnou ve své historii," uvedl v prohlášení, z něhož citovala agentura Reuters. Společnost se dohodla s odbory na řadě různých opatření na snížení nákladů a pracovních míst, včetně rozšíření možnosti částečného odchodu do důchodu a nabídky odchodného v Německu. Společnost také na celém světě zruší deset procent vedoucích pozic.
Daimler už tento měsíc oznámil, že chce zvýšit konkurenceschopnost, mimo jiné snížením nákladů na zaměstnance asi o 1,4 miliardy eur (téměř 36 miliard Kč) do konce roku 2022.
Automobilka z koncernu v úterý uvedla, že v Německu do roku 2025 zruší asi 9500 pracovních míst. Chce tak ušetřit miliardy eur a přizpůsobit výrobu éře elektromobilů.
Další německá automobilka rovněž tento týden informovala, že vedení dosáhlo se zaměstnanci dohody, která umožní vyhnout se "drastickým opatřením".
Snižování počtu pracovních míst i nákladů nedávno oznámili rovněž dva z významných dodavatelů automobilového průmyslu - německý výrobce automobilových součástek a výrobce osvětlovací techniky Osram.
Pod koncern spadá i společnost EvoBus, která v Holýšově na Domažlicku vyrábí skelety a části karoserií autobusů.