Švédská společnost (H&M) loni vykázala první růst celoročního zisku od roku 2015. Druhý největší oděvní řetězec na světě zvýšil i tržby, a to díky investicím do logistiky, digitálních technologií a zavádění nových koncepcí prodeje. Firma, která působí i v České republice, to uvedla ve svém dnešním sdělení a zároveň oznámila změnu ve svém vedení.
Zisk za loňský rok se zvýšil na 13,4 miliardy švédských korun (SEK; asi 32 miliard Kč) z 12,7 miliardy SEK o rok dříve.
Investory potěšila i čísla za samotný čtvrtý kvartál. Zisk v období od září do listopadu stoupl na 5,4 miliardy ze 4,35 miliardy švédských korun ve stejném období předchozího roku. Analytici v průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali zisk na 4,78 miliardy SEK.
Akcie na burze ve Stockholmu přidávaly v reakci na výsledky skoro deset procent a nacházely se blízko 208 SEK. Dostaly se tak na roční maximum.

Na postu generálního ředitele firmy vystřídá Karla-Johana Perssona dosavadní provozní ředitelka Helena Helmerssonová. Persson řídil podnik déle než deset let. Nyní se stane předsedou představenstva, kde po 20 letech vystřídá syna zakladatele firmy Stefana Perssona.
"Načasování změny je příznivé, protože jsme postupně zlepšovali zisky a máme silnou pozici u mnoha zavedených značek, miliony zákazníků po celém světě a jsme finančně silní," řekl dnes Stefan Persson.
Akcie si za uplynulých 12 měsíců připsaly kolem 37 procent v naději na zlepšení zisku po letech hromadění neprodaného zboží a poklesu tržní hodnoty. Firma už v prosinci oznámila, že ve čtvrtém čtvrtletí zvýšila tržby v místních měnách o pět procent.
Zdroj: ČTK, Patria