Prodejce elektroniky reportoval za 4Q tržby z prodejen otevřených déle než rok vyšší o 3,2 % (odhad + 2 %), celkové tržby narostly na 15,20 miliard USD (odhad 15,05 miliard USD), za čímž stojí zejména silné sváteční prodeje elektroniky. Slušný nárůst přitom zaznamenal americký online prodej, který se zvětšil o 18,7 %.
Upravený zisk na akcii za 4Q se tak vyšplhal na 2,90 USD při odhadu 2,73 USD a firma navrhla o 10 % vyšší kvartální dividendu ve výši 0,55 USD/akcii. Skvrnkou je jen téměř o 1 procentní bod užší hrubá marže, která se přiškrtila na 21,3 % (vs. 22,2 % rok předtím).
Ve výhledu na další fiskální rok počítá s upraveným ziskem na akcii 6,10 – 6,30 USD a ve výhledu na 1Q odhaduje upravený zisk na akcii 1,00 – 1,05 USD (odhad 1,01 USD) při mírném růstu tržeb z prodejen otevřených déle než rok o 0 – 1 %. Zohlednil tak dopad koronaviru na dodavatelské řetězce.
Společnost uvedla, že propuknutí koronaviru v Číně bude znamenat „relativně krátkodobé narušení“ a jakýkoli dopad na dodavatelské řetězce proběhne v první polovině roku. Asi 60 % zboží pochází z Číny, uvedl loni a dodal, že by v roce 2020 mohl tento podíl klesnout na 40 %.

Akcie po otevření trhu při korekci na akciových trzích klesá o 3,6 %.
Zdroj: BestBuy, Bloomberg