Automobilka, kterou asi nemusíme víc představovat, má za sebou velice náročný kvartál, který ale splnil představy trhu.
Tržby dostaly 35% yoy ránu a propadly se na 41 mld. EUR. Stejným tempem padaly i prodané kusy automobilů, přičemž ve finále se k zákazníkům dostalo 1,8 mil vozů. Provozní zisk sice skončil v dost hluboké ztrátě -1,7 mld. EUR, avšak trh počítal s propadem až na -1,9 mld. EUR. Společnost končí kvartál s hotovostí 18,7 mld. EUR (+17 % yoy) a je tady připravená i na případnou druhou vlnu korony. Preventivně se však rozhodla snížit prioritní dividendu z 6,56 EUR na 4,86 EUR.
Výhled na rok 2020 je velice vágní, avšak vzhledem k širším okolnostem se není čemu divit. Dodané automobily a tržby by měly skončit výrazně pod úrovněmi loňského roku, zatímco provozní zisk by se měl alespoň udržet v černých číslech.
Akcie padají o 7 %.