Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: Němci se snaží dohnat Teslu

Víkendář: Němci se snaží dohnat Teslu

25.07.2020 9:06
Autor: Redakce, Patria.cz

Vládní dotace na elektromobily vyvolávají v Německu prudký růst poptávky po těchto vozech. Společnosti VW, BMW i Daimler jsou tímto boomem zaskočeny, jejich výrobní kapacity nestačí a nedostatek je zřejmý i u dobíjecích stanic po celé Evropě. Tvrdí to der Spiegel s tím, že automobilky tak „vyrážejí do útoku“ a snaží se dohnat Teslu.

Spiegel píše o šéfovi Audi Markusu Duesmannovi. Ten hovoří o tom, že německé automobilky nejdříve nebraly Teslu vážně, pak byly zmatené a nakonec upadly do šoku z toho, co Tesla dokáže. Její Model 3 patří k nejprodávanějším elektromobilům v Evropě, německé modely jsou daleko za ním a lépe si nyní vede jen Zoe od Renaultu. Tesla také vybudovala více než 5 000 dobíjecích stanic ve 24 evropských zemích, zatímco konsorcium automobilek BMW, Daimler, VW a Ford jich má něco přes 1 600.

Dotace na nákup elektromobilů nyní zvedají poptávku po nich i přesto, že v Německu celkový prodej nových vozů klesá. Dotace navíc začaly poskytovat i ve Francii, Rakousku, Španělsku i Británii, ale „němečtí výrobci nejsou schopni ji uspokojit“. Pro současné modely nemají dostatečné výrobní kapacity a nové modely se na trh dostanou až za dlouhou řadu měsíců. Der Spiegel dodává, že BMW mělo na čas dobrou pozici na trhu s vozy i3 a i8, ale také na nich „těžce prodělávalo“ a pak „ztratilo nervy“. Nové modely tak firma na trh neuvede dříve než v roce 2021 a „projekt i“ je v podstatě odsouzen k zániku.

Bernd Osterloh z vedení VW Spiegelu potvrdil, že velkou překážkou dalšího rozvoje elektromobility je infrastruktura, a to zejména na jihu a ve východní Evropě. V USA VW v rámci kompenzací za podvody s emisemi pracuje na projektu Electrify America a firma nedávno představila dalším automobilkám podobný projekt pro Evropu. Der Spiegel ale dodává, že se diskutuje o tom, zda by každá automobilka měla svou vlastní síť přístupnou jen pro její vozy, či zda je naopak nutný koordinovaný postup.

Der Spiegel zmiňuje i to, že německé automobilky se snaží rovněž o zvýšení dojezdu svých elektromobilů. Jsou v této oblasti ale závislé na výrobcích baterií ze zemí jako Čína, Japonsko či Jižní Korea. Bosch a Continental „se totiž rozhodly, že nebudou vyrábět vlastní baterie“, centrum jejich produkce se tak nadále nachází ve vzdálené Asii. Daimler na to reaguje tím, že buduje „globální síť výrobců od Evropy přes Asii až po USA“. Otázka konkurence z Asie je ale širší – Der Spiegel zmiňuje studii McKinsey, podle které jsou čínské elektromobily mnohem výhodnější, co se týče poměru ceny a dojezdu, než jejich konkurence ze Západu.

Der Spiegel tvrdí, že německé elektromobily mají také problémy s datovým propojením. Nejlepším příkladem má být VW a jeho ID.3. Mělo jít o „počítač na kolech“, ale v září, kdy by měl být model uveden na trhu, ještě nebude fungovat jeho datové propojení. Podle Spiegelu bude navíc tento problém řešen tak, že s autem bude muset jeho majitel do servisu, zatímco Tesla podobné problémy řeší bez nutnosti takového kroku. Duesmann tak podle Spiegelu pracuje na novém softwaru, ale „celá věc zabere roky“. A sám manažer přiznává, že co se týče mobilního připojení, není jeho firma v takové pozici jako Tesla.

Zdroj: Der Spiegel; Foto: Flickr



Čtěte více:

Bloomberg: Elektrická auta narážejí na tvrdou COVID realitu
01.06.2020 5:29
Montážní linky Volkswagenu ve Cvikově nedaleko německé hranice s Česke...
Nikola přijímá rezervace ve výši 5000 USD na auto bez prototypu
29.06.2020 14:09
Dokonce i v inovativním světě elektromobilů jde o neobvyklou věc: Vyso...
Nunes: Iluze o elektromobilech
01.07.2020 10:43
Ashley Nunes z Massachusetts Institute of Technology poukazuje na strá...
Tesla, nejhodnotnější automobilka na světě, míří na ještě vyšší cenu
02.07.2020 15:43
Tesla dostala nový cíl ceny svých akcií poté, co ve středu předběhla T...
Tesla jako další Amazon
15.07.2020 15:14
Mohamed El-Erian je jedním z mnoha, kteří si všímají vývoje kolem akci...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
14.06.2025
9:13Víkendář: Spojené státy a chaos jednoho člověka
13.06.2025
22:02Wall Street pod tlakem: Investoři utíkají do bezpečí, trhy ztrácejí  
17:14Obchodní války válkami třídními?
16:11Výprodej na akciových trzích v návaznosti na útok Izraele  
15:58Průzkum: Globální prodej elektromobilů v květnu meziročně vzrostl o 24 procent
15:44Británie sčítá rostoucí náklady zdanění bohatých, pro ekonomiku se může stát čistou zátěží
13:43Perly týdne: Apple mimo AI párty a čas malých firem?
12:573M FUND MSI SICAV a.s: Výplata úrokového výnosu
11:54Traders Talk: Útok na Írán otřásl trhy. Akcie padají, zlato a ropa rostou
11:51Duben přinesl pokles evropského průmyslu, Česko naopak růst zrychlilo
10:52Izraelský útok trhy zaskočil, velké drama se ale nekoná  
10:44Euro stále čeká na svůj globální moment. Válcuje ho zlato i stále odolný dolar
9:03Rozbřesk: Centrální banky nakupují zlato rekordním tempem
8:52Útok Izraele na Írán, protesty v USA proti Trumpově politice a krize na trhu elektromobilů. Dnešní futures padají do rudého  
8:40Izrael zaútočil na Írán, cena ropy prudce roste
6:11Invesco: Americká ekonomika je odolná navzdory nejistotě v obchodní politice
12.06.2025
17:35Konec obchodních deficitů USA? Takže taky konec nasávání globálních úspor
17:01Rizika spojená s plněním rozpočtu se naplňují, uvedla rozpočtová rada
16:44Trump trhy novými hrozbami nerozbořil. Boeing trpí neštěstím letounu, Oracle vzlétl na cloudu  
15:45Německá BioNTech za 1,25 miliardy USD převezme domácího konkurenta CureVac

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data