Americký výrobce nealkoholických nápojů ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 4,5 procenta na 1,85 miliardy USD (39,3 miliardy Kč). Firmě pomohla vyšší poptávka po občerstvení od lidí, kteří v době pandemie tráví více času doma, a také vyšší prodej nápojů. současně v dnešním sdělení uvedla, že letos počítá s růstem tržeb.
Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 1,47 dolaru, analytici v anketě společnosti Refinitiv čekali zisk 1,46 dolaru na akcii. Čisté tržby vzrostly o 8,8 procenta na 22,46 miliardy USD, zatímco analytici počítali s tržbami 21,78 miliardy USD.
Takzvané organické tržby, které nezahrnují výkyvy směnných kurzů a nové akvizice či odprodej, stouply o 5,7 procenta.
Firmě se podařilo zvládnout koronavirovou krizi lépe než konkurenčnímu výrobci . Více totiž závisí na prodeji v maloobchodech, které zůstaly otevřené.
Tržby nápojové divize v Severní Americe stouply o 5,5 procenta. Nejvíce k růstu přispěl prodej nápojů Gatorade Zero, Bubly a kávové nápoje značky .
V letošním roce očekává růst organických tržeb o čtyři až šest procent. Zisk na akcii při konstantních směnných kurzech má stoupnout o sedm až devět procent, uvedl zpravodajský server CNBC.