Nový elektromobil od čínské společnosti Xiaomi, který firma představila ve čtvrtek, si objednává velké množství lidí. Je levnější než vůz Model Y od americké společnosti . Ta by kvůli němu podle analytiků oslovených agenturou Reuters mohla ztratit podíl na trhu a bude možná i nucena snížit cenu svého vozu. Společnost Xiaomi byla dosud známější jako výrobce smartphonů.
Za prvních 18 hodin po zahájení prodeje modelu YU7 na něj společnost Xiaomi obdržela asi 240.000 objednávek. Kupující složili buď vysokou zálohu za auta už připravená k dodání, nebo menší zálohu za vozy, které firma teprve vyrobí.
Xiaomi způsobila na čínském trhu s elektromobily rozruch už loni v březnu, kdy představila své první auto, sedan SU7. Od prosince tento vůz v Číně měsíčně překonával prodej vozu Model 3 a vysloužil si nadšené hodnocení od generálního ředitele americké automobilky Jima Farleyho.
Model YU7 je teprve druhým vozem od firmy Xiaomi, jeho cena začíná na 253.500 jüanů (zhruba 748.000 Kč). Vůz je téměř o čtyři procenta levnější než Model Y od společnosti . To podle analytiků pravděpodobně povede k další ztrátě tržního podílu americké automobilky.