Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Singer (ČNB): Za posilováním koruny může být zajišťování pozic

Singer (ČNB): Za posilováním koruny může být zajišťování pozic

28.02.2008 9:53

Česká koruna v posledních týdnech posiluje nevídaným tempem ani experti nevědí, proč tomu tak je. „Spekulujeme o tom, jestli si někdo z významných hráčů nezajišťuje pozice, nenakupuje koruny na privatizaci letiště nebo něco podobného,“ uvedl dnes překvapivě viceguvernér ČNB Miroslav Singer pro deník E15.

V minulém týdnu se v online rozhovoru na portále www.patria.cz k rychlému posilování koruny vyjádřil i viceguvernér Luděk Niedermayer, který mimo jiné uvedl, že posilování koruny je překvapivé a těžko se zdůvodňuje (více ZDE).

 


Váš názor
  • vratil jsem se z tydenniho pobytu v Madarsku
    02.03.2008 12:02

    Kdyz jsem tam byl pred 2 roky, tak byl pomer HUF k EURU zcela stejny jako byl nyni!!! A ted se divam na pohyb kursu a jen mezi 27.02. - 28.02.2008 posilila Kc vuci HUF o 1,63%. Ze by tady v CR modrobolsevici jen za pouhe 2 dny vylepsili vykonost ceske ekonomiky oproti madarske tak vyrazne???
    jojonene
    • Re: vratil jsem se z tydenniho pobytu v Madarsku
      02.03.2008 12:04

      Nechci moc prestrelit, ale vidim to jiz tak, ze spekulanti na devizovem trhu vyzenou Kc az k hodnote 20 Kc/EURO, aby brutalne vydelali na doprovodnem zvyseni urokovych sazeb Kc a naslednem padu KC az k hodnotam okolo 40 Kc/ EURO. Neverite a nadavate mi tady ze placam? Mozna? Ale kdo veril napriklad dne 06.04.1995, kdyz byl kurs 25,742 Kc/USD, ze se se vysplha ke dni 06.06.2001 az na 40,287 Kc/USD, aby pak padal az k soucasnemu kursu 17,193 Kc/USD (udaj ke dni 15.02.2008)!!! Domnivam se tez, ze soucasne prudke posilovani Kc je negativnim dusledkem pusobeni predchozich vlad CSSD, ktere vlastne z penez ceskych danovych poplatniku dotovaly posilovani soukromeho kapitalu cizackych firem v CR. Pozemky jim vlada davala temer zadarmo, odpustila jim dane na mnoho a mnoho let. atd. A pritom se jedna o narust soukromeho majetku v rukou neceskeho kapitalu, o zamestnavani z velke casti Polaku, Slovaku a jinych narodnosti, kdy se CR stala v podstate montazni dilnou dovezenych dilu ze zahranici. A bohuzel, vse se navic koncentruje predevsim do automobiloveho prumyslu, takze sebemensi otres na trhu s automobily zatrese i s ekonomikou CR. Letos by mela zahajit provoz dalsi automobilka v Nisovicich a tim se prakticky opet zvysi statisticky udaj vyvozu. Dusledkem bude dalsi posilneni Kc a dalsi likvidace ryze ceskeho kapitalu, ktery nebyl dotovan vladou CSSD z dani ceskych poplatniku a jehoz vyroba vlivem zvyseneho kursu Kc nebude jiz konkurenceschopna ani v CR...
      jojonene
      • jojonene
        02.03.2008 12:37

        vse je myslim mnohem jednodussi: schopnejsi vydelava, hlupak kulha za nim a nadava na vsechno. Delit kapital na ryze cesky (ten hodny) a cizacky (ten osklivy) patri dle meho nazoru do doby obrozenecke.....
        jan
  • Pochybuji
    29.02.2008 20:27

    Pokud vím, tak existovala dohoda, že takovéto "velké" privatizace budou probíhat v eurech. A to právě proto, aby byly kurzově neutrální. Pokud tato dohoda neplatí, tak stejně jak privatizace letiště tak i jiné velké prodeje jsou ještě daleko, takže pochybuji, že by někdo kupoval koruny z tohoto důvodu. IMHO - za tím musí být něco jiného.
    PavelV
  • znouzectnost
    29.02.2008 19:14

    E15 to má jako svého sólokapra, Patriáci jim to šlohnou a ještě se pod to podepíšou. Paráda. Ocenil bych, kdyby sem radši dávali své názory, než vykrádali ostatní média.
    rudla
    • Pocatkem pristiho roku budete cumet,
      02.03.2008 12:16

      zrovna jako ted muzeme cumet na to, ze jsme jedina zeme, kde je nafta drazsi nez benzin, a v realne hodnote je i drazsi nez treba v Nemecku, ci Slovinsku, kde jiz maji temer rok EURO.V soucasne dobe spekulanti hraji na posilovani kc, aby ji v nasledujicim obdobi poslali ke dnu. Jedna se o takove silne hrace, pro kterou je CNB to same, jako pro kocku mys. Nicmene se i domnivam, ze nekteri clenove CNB mohou byt korupcne na ne napojeni. Silna koruna v obdobi nekolika mesicu zpusobi, ze jiz nebude temer zadne ceske zbozi na svetovem trhu prodejne a postupne nebude kvuli cene prodejne ani na vlastnim trhu. (Podotykam, ze se to zatim moc netyka Skody MB, ktera auta v podstate jiz jen montuje z dilu, ktere nakupuje v zahranici). Vyvozci musi zatim vyvazet na zaklade predchozich smluv, ale brzy zkrachuji. Je to paradoxni, ale v soucasnosti se jiz vyplati nakupovat v zapadnich zemi i stavebni material vcetne cihel. O maslu atd. jiz ani nemluve. V minulem roce jsem si koupil ve SRN spickovy fotoaparat a plnoautomat na kafe a usetril jsem temer polovinu oproti cenam v CR. S reklamaci na zapade mam absolutne vyborne poznatky. Nehlede i na to, ze autorizovane opravny vam musi zbozi opravit i u nas. To se tyka i aut. Navraceni DPH je jednoducha zalezitost. Behem par tydnu se zacne jeste vice projevovat dalsi zvyseni cen potravin a bydleni vlivem dvojnasobne zvysene sazby za DPH a budete cumet. Nejsme Chorvatsko, ktere zije z domaciho turistickeho ruchu, abychom mohli jasat nad spekulativnim a skokovem posilovani koruny, nasobenem i narustajici inflaci. Skoro kazdym dnem posili kc oproti SK, PLN i madarske HUF. Ze by se kazdym dnem o tolik procent zlepsovala výkonnost ceske ekonomiky oproti treba slovenske? Super, prepalena mena posle behem 1 roku CR peknym padem do pekla
      jojonene
      • Re: Pocatkem pristiho roku budete cumet,
        02.03.2008 17:27

        to je ale chybnych uvah: kurz meny se nemusi vyvijet shodne s vyvojem ekonomiky, a to i delsi obdobi..stejne jako akciove trhy nereaguji shodne s rustem hdp..benzin a nafta jsou v "reeln hodnote" levnejsi nez u nas, protoze jde o bohatsi zeme, ale to rozohodne nesouvisi s pouzivanou menou.. korupce v cnb spociva zrejme v tom, ze se neintervenuje?..tak na takovou hloupost nemam co rict ...jinak, jestli veris , z ekoruna silne oslabi, shortni si a vydelas balik- nic jednosussiho!
        alain delon
  • Je to zcela proste, mily Watsone
    28.02.2008 13:23

    CR je svetovym centrem pro prani spinavych penez a koruna oblibenym nastrojem pro tuto cinnost.
    DanD
    • Re: Je to zcela proste, mily Watsone
      02.03.2008 17:33

      to jiste neni, na to jsou jine zeme, toky penez zvenku sem a naopak jsou mimoradne prisne sledovany. ale ty mas urcite spoustu dukazu a poznatku, jak se to dela, ze. jinak, pokud by se tady penize praly, bylo by to skoro ,menove neutralni, ty prachy by tady asi tezko strklay v kc do strozoku, ze
      alain delon
    • ano, Kc se stava menou pro prani spinavych penez
      02.03.2008 11:39

      a pan premier Dalik tomu tleska??? Ale uplatky za radar dostavaji v KC, v USD by na tom kazdym dnem tratili???
      jojonene
      • Re: ano, Kc se stava menou pro prani spinavych penez
        02.03.2008 17:34

        tady se ani na dukazy ptat nebudu, oddelni hospodsky zvast..
        alain delon
  • euro by mělo být za dvacet
    28.02.2008 13:23

    Singer. v Rakousku stojí MCDonalds menu 5 euro,v Čechách 4 eur, co takhle srovnat kursy, děláme snad méně než v Rakousku ?
    Petr
    • zrejme jsi tim Rakouskem jen tak projel
      02.03.2008 11:32

      ono se musis podivat na to, kolik je v tom menu masa a vubec vsech kvalitnich produktu. Pak zjistit, ze to, co se prodava v CR je kvalitne pod urovni jidla na zapade. O mleku muzes rici take, ze je v Rakousku drazsi. Ale pokud se na to podivas konkretne tak by te melo tuknout do hlavy, ze v CR se za bezne mleko vydava to odstredive s 1.5% tuku. A v Rakousku je standardni mleko 3,6 - 3,8 % tuku. A to je v CR oproti Rakousku jiz podtstane drazsi. A aby se oblbnuli lidi jako ty, tak se takoveto kvalitni mleko prodava v CR v baleni 3/4 litru. A pak takovym lidem jako jsi ty vyjde ta porovnanvaci cena taky pro CR lepe, vid?
      jojonene
    • Re: euro by mělo být za dvacet
      28.02.2008 14:04

      Ano, děláme.
      Radim
      • Podle sebe soudím tebe
        28.02.2008 14:13

        i ty lenochu...
        Templar
  • Nevídané :-)
    28.02.2008 11:22

    Je strašně fajn pro tuto zemi, že máme v ČNB takové odborníky, kteří vůbec nic neví a vše je pro ně překvapením. Je fuk jestli je to expert Singer nebo Niedermayer. Přejmenujme tuto zemi na Kocourkov dokud je ještě čas :-)
    Tibor
    • Re: Nevídané :-)
      28.02.2008 13:32

      Ja nechápu jak je možné že nic neví. Vždyť každá transakce má svůj kód a ČNB o ní ví. A to platí i pro pitomý výběr z bankomatu nebo třeba proplacení šeku v bance v hodnotě pár korun. A když někdo nakupuje tak, že to zvedne kurz o 50 haléřů za pár dní, tak se asi nejedná o pár stovek, ale spíše o desítky miliónů. Tak jak je možné, že oni neví co se děje? To se jako přesouvají peníze z místa na místo a nikdo o tom nemá přehled? Nechápu. A další věc které nerozumím je to, na co tu ČNB vůbec máme. Inflaci nezvládají, kurz koruny neovlivní. Tak co dělají? Proč tam ti lidi jsou? Za co jsou placeni?
      JP
      •  
        28.02.2008 13:46

        dneska jsem koupil eura za koruny. a ted by me vazne zajimalo, kde jsem mel jako uvest duvod tohoto obchodu (a proc).... kontrolni otazka - vis, co je to FOREX???
        petr666
        •  
          28.02.2008 14:25

          Ty nemusis nikde uvadet duvod tohoto obchodu. Platil jsi za to prevodem z uctu? To staci. Ta transakce ma svuj kod pod kterym je zauctovana.
          JP
          •  
            28.02.2008 14:32

            neplatil a zjevne nevis, jak funguje (a zrejme ani co to je) Forex
            petr666
            •  
              28.02.2008 14:42

              Vim co je Forex, ale mas pravdu ze nevim jak funguje. Takze jsi to platil v hotovosti? Hele ja se nechci hadat, o to mi vubec nejde. Me zajima to kdyz pan Singer rekne, ze za posilenim Kc muze byt to ze nejaky zahranicni investor nakupuje koruny na privatizaci letiste nebo neceho podobneho, ale zaroven si tim vubec neni jisty. Prece pokud jde o legalni transakce, tak snad ten investor nakupoval koruny bezhotovostne prevodem a tim padem o tom musi byt nejaky zaznam. Vzdyt se musi jednat o ohromne castky. Tak bud o tom neco vi a zatajuje anebo je mu to jedno.
              JP
              •  
                02.03.2008 17:30

                muzes si koupit treba od csob nekolik miliard kc - kupuje treba jp morgan, ale pro koho a na jaky ucel, to uz nikdo nevi
                alain delon
      • Souhlas
        28.02.2008 13:36

        Taky mne to nejak nestimuje v tom co tam teda vlastne delaj? Nevedi nic, udelat nemuzou nic o zmenach sazeb si hazej korunou...
        pivoj13
        • Re: Souhlas
          28.02.2008 14:30

          ano, nedělají nic. Od určité pozice a velikosti lidi nevědí, co řídí, ale tváří se, že to bez nich nepůjde. Má to i svůj logický důvod: protože jde o dobré fleky, 50% času a energie věnují "budování a udržení svých pozic", 40% zvýšení "svých vlastních výnosů" a těch zbyvajících 10% tráví u oběda. Takových dobře placených lidí jsou mraky ...
          piki
    • Re: Nevídané :-)
      28.02.2008 11:37

      Výstižné. A hlavně, že tito "odborníci" jsou za svá "moudra" toho typu dobře placeni.
      xmian
      • Jenom se modleme
        28.02.2008 14:16

        aby si naší měny nevšiml Soros....ti kluci neví co se s nima děje...
        Templar
Aktuální komentáře
28.03.2024
17:21Růstové a hodnotové akcie a jeden padesátiletý cyklus
16:53Jaký závěr nás čeká tentokrát? Wall Street v úvodu pouze přešlapuje  
16:06Přehled (ne)obchodování na trzích přes Velikonoce 2024
16:06Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily
15:48Růst americké ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí zpomalil pouze na 3,4 procenta
15:44Tesla už odepsala na akciích 350 miliard dolarů. Očekávání investorů ohledně dalšího vývoje jsou nevalná
13:29Invesco: Významný týden pro měnovou politiku je pro trhy dobrým znamením
12:22Než otevře Wall Street: Snowflake, MillerKnoll, Sprinklr  
11:20Podle guvernéra Fedu by se po posledních datech o ekonomice měla snížení sazeb odložit nebo zredukovat
11:02Investoři se připravují na konec kvartálu, Fed nechce spěchat se snižováním  
9:42Jan Bureš: HDP revidován vzhůru, reálné příjmy domácností rostou a s nimi i útraty
8:55Se snižováním sazeb v USA není kam spěchat, opakuje guvernér Fedu Waller. Futures jsou zelené  
8:52Putin: Rusko nezaútočí na Pobaltí, Polsko či Česko. Jde jen o strašení lidí
8:45Rozbřesk: HDP potvrdí pozitivní obrat v útratách domácností
6:03Britské akcie jsou nyní (historicky) mimořádně levné a Evropa už obchoduje s výrazným diskontem i vůči Japonsku
27.03.2024
21:19Americké indexy posilovaly díky silnému závěru  
18:26Jen kousek od intervence? Akcie a dluhopisy dnes lehce v zeleném  
17:50Pavol Mokoš: Je čas svézt se na vlně růstu, ne chytat dno. A technické cíle pro pražské banky
15:43BlackRock: Dlouhodobě nebude pokračovat scénář vyšší inflace a sazeb. Postará se o to umělá inteligence a další technologie
15:00ČEZ, a.s.: Zvolen nový místopředseda dozorčí rady ČEZ

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Varta AG (12/23 Q4, Bef-mkt)
9:00CZ - HDP, q/q
12:00Walgreens Boots Alliance Inc (02/24 Q2)
13:30USA - HDP, q/q a
13:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
14:45USA - Index aktivity ISM Chicago
15:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university