Na český bankovní trh by měla brzy dorazit nová obchodní strategie. Česká pobočka polské mBank hodlá rozšiřovat svou pobočkovou síť franšízovým způsobem, tedy že ředitel regionální pobočky by byl zároveň jejím majitelem, uvádí dnešní vydání ekonomického deníku E15.
"Umožní nám to výrazně rozvinout dál síť finančních center a kiosků, protože nebudeme muset investovat, a také nám to umožní posun u současné distribuce,“ řekl deníku ředitel české bankovní pobočky mBanky Jiří Báča.
Polská mBank nyní v České republice provozuje celkem 24 obchodních míst. Podle informací E15 by banka chtěla otevřít první franšízovou pobočku ještě do konce letošního roku. „Bude to v období krátkodobém,
nikoli středně- či dlouhodobém," dodal Báča.
Banka podle mluvčího České národní banky Pavla Palivce nebude podle zákona potřebovat souhlas centrální ČNB. "V každém případě by ale měl být regulátor předem o této strategii banky informován," dodal Palivec. ČNB by podle svého mluvčího razantně hlídala možné riziko.
Podnikání franšízovým způsobem je v Česku obvyklé například u realitních kanceláří či řetězců rychlého občerstvení.
Báča pro deník uvedl, že pokud se franšízový model bance osvědčí, mohla by tímto způsobem provozovat desítky poboček.
Mediafax