New York (ČTK) - Americkým automobilkám se v srpnu opět výrazně sníží prodej, i když odvětví jako celek bude proti červenci registrovat mírné zlepšení. Napsal to dnes ekonomický list The Wall Street Journal (WSJ), který se odvolává na informace konzultační společnosti J.D. Power & Associates.
Automobilkám prý nepomohly ani vylepšené pobídky, které nyní zákazníkům nabízejí. Dílčí zlepšení je ale prý možné přesto očekávat, a to díky tomu, že automobilka (10 USD, 5,24%) oslavuje 100 let založení. Nabídne proto slevy zaměstnancům a u některých typů lehkých užitkových vozů také širší veřejnosti.
J.D. Power předpokládá, že v srpnu se na americkém trhu prodá asi 1,21 milionu vozů, což byl znamenalo, že prodej v přepočtu na celý rok bude činit 13,4 milionu automobilů. To je výrazný pokles proti loňskému srpnu, kdy celoroční prodej činil 16,2 milionu vozů, ale proti letošnímu červenci to bude znamenat růst o 6,3 procenta.
Analytici J.D. Power například zjistili, že průměrná doba, kdy nový vůz během prvních 14 prodejních dnů stojí u dealera, se meziročně zvýšila o 14 procent. Tím ještě více vzrostl tlak na zlepšení pobídek.
Během prvních 14 prodejních dnů v srpnu klesl prodej všem značkám, i když pokles u japonské automobilky (15 USD, 0,06%) Motor byl pouze mírný. "Očekáváme, že tento vývoj se udrží do konce měsíce," uvedli autoři zprávy k situaci na trhu. Jejich analýza se opírá o data k 17. srpnu.
Pouze u Nissanu se očekává, že prodej za celý měsíc bude vyšší, i když jen asi o 1,5 procenta. Tři největší americké automobilky, tedy , (4 USD, 1,13%) Motor a (60 USD, 1,04%), zaznamenají pokles prodeje v rozsahu od 24 do 30 procent. U japonské Toyoty se čeká pokles asi o 13 procent.