Německá automobilka ústy svého šéfa prodeje Christiana Klinglera varovala, že ukončení německého programu šrotovného bude mít na automobilový sektor země negativní dopad v podobě 20% propadu prodejů vozů. Největší evropský výrobce automobilů tak kvantifikoval obavy ohledně nejistoty dalšího vývoje automobilového sektoru poté, co v mnoha zemí došlo k vyčerpání peněz určeních pro podporu tohoto odvětví.
„Počet registrací nových vozů v příštím klesne o na 3 miliony z letošních 3,7 milionů vozů,“ odhadl v Klingler v rozhovoru pro německý automobilový týdeník Automobilwoche.
Německo zavedlo šrotovné počátkem tohoto roku a vyčlenilo na něj dohromady pět miliard eur. Na prémii ve výši 2500 eur měli nárok lidé, kteří si objednali nový automobil a současně nechali sešrotovat nejméně devět let starý vůz. Ačkoli šrotovací prémie byla vyčerpána už 2. září, její vliv na prodeje stále doznívá. Objednaná auta totiž nejsou zákazníkům dodávána hned, ale zpravidla až po několika týdnech. V září se tak v Německu podle informací svazu německého automobilového průmyslu (VDA) prodalo 316.000 nových automobilů, o 21 procent více meziročně a o 15 procent meziměsíčně.
Německé autosalony přesto již v září prudký pokles objednávek zaznamenaly, informoval VDA. Na domácím trhu měly v minulém měsíci o 12 procent méně objednávek než v září minulého roku a export německých aut klesl o 11 procent.
(Zdroj: Bloomberg, ČTK)