PRAHA (MEDIAFAX) - Náklady na výstavbu české silniční sítě sráží pokračující krize. I velké firmy se nyní zajímají o menší stavby, uvádí čtvrteční vydání deníku E15
Ceny drahých liniových staveb – silnic a dálnic – se daří snižovat. O deset i více procent. Sdělil to Alfréd Brunclík, šéf státní organizace Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), která je investorem výstavby páteřní silniční infrastruktury v Česku.
Jednou z příčin, která snižování cen staveb nahrává, je probíhající krize. Kvůli nedostatku peněz a nevyřešenému financování výstavby dálniční sítě nezahajuje ŘSD stavbu nových dálnic. Velkých zakázek je tak daleko méně a vzniká hlad i po těch menších.
„V důsledku obrovské konkurence padají ceny,“ uvedl Brunclík. V některých případech až o polovinu. Menších soutěží se podle jeho slov účastní i velké stavební firmy, které o ně dříve nikdy ani nezavadily.
Podobná tlačenice panuje u oprav komunikací. Zatímco dříve se zakázek do 20 milionů korun účastnilo pár firem, dnes je běžné, že soutěží i 15 zájemců, uvádí E15.