PRAHA (MEDIAFAX) - V loňském roce společnost AAA Aauto zaznamenala více než o třetinu vyšší poptávku po vozech s naftovými motory. Například v prosinci 2010 dosáhl jejich podíl v nabídce bazarů 40 procent, oznámila v pondělí společnost.
„Motory na naftu jsou na prodejním vzestupu hlavně díky tomu, že se zájem zákazníků v autobazarech přesouvá od malých vozů k větším autům, kde je podíl naftových motorů vyšší,“ vysvětlil Petr Vaněček, ředitel výkupu .
Zatímco například u malých vozů typu Škoda Felicia nebo Punto je spotřeba paliva benzínových i naftových verzí srovnatelná, u moderních vozů střední třídy nebo kategorie MPV může činit rozdíl ve spotřebě ve prospěch dieselu až tři litry paliva na sto kilometrů.
„Přes 90 procent všech Fordů Mondeo, Volkswagenů Passat a dalších vozů střední třídy proto prodáváme s naftovými motory,“ řekl Vaněček. „Na sousedním Slovensku je poptávka po naftových vozech ještě vyšší než v Česku, protože tam od loňska platí výrazně nižší ceny nafty díky legislativnímu zvýhodnění.“
K růstu poptávky také přispělo, že v loňském roce zásadně poklesl počet importovaných vozů ze západní Evropy, které dříve z větší části uspokojovaly poptávku po vozidlech s dieselovým motorem. „Zákazníci v Čechách i na Slovensku zjišťují, že se jim více vyplatí koupit takový vůz po prvním majiteli a se servisní knihou v dané zemi, protože tato vozidla jsou cenově výhodnější než v západní Evropě,“ doplnil Vaněček.
v současné době provozuje síť 25 poboček v České republice a na Slovensku. V září 2007 vstoupila nizozemská mateřská společnost Group na burzy cenných papíru v Praze a Budapešti. Podle neauditovaných výsledků prodala v roce 2010 skupina 39 531 automobilů a její celkové výnosy činily 165,1 milionu eur (4,01 miliardy korun).