Aktualizováno Sít autobazarů představila výsledky za první čtvrtletí roku. Celkové tržby skupiny dosáhly úrovně 63,3 milionu eur, což je meziročně o 61,2 % více. Hrubý zisk z prodejů dosáhl výše 14,2 milionu eur (meziročně + 42,4 %), což pomohlo k vykázání konsolidovaného čistého zisku meziročně vyššího o 45,1 % na úrovni 690 tisíc eur.
Prudkého meziročního zvýšení tržeb dosáhla zejména díky meziročnímu nárůstu počtu prodaných aut o 37,2 procenta a také díky růstu průměrné ceny na prodané auto za poslední rok. Přes růst hrubého zisku však hrubá zisková marže oslabila na úroveň 22,5 % (ve srovnání s 25,4 % za 1Q 2010). „Společnost v průběhu prvního čtvrtletí musela uspokojit nečekaně vysokou poptávku, což dočasně oslabilo ziskovou marži na prodané auto. Tento vliv se postupně snižuje spolu se zpomalující se dynamikou růstu prodejů, jež společnost od prvního čtvrtletí zaznamenává, a který již přinesl zvýšení ziskových marží,“ uvedla společnost.
Spolu s růstem prodejů za první čtvrtletí roku 2011 vzrostly také provozní náklady, a to meziročně o 51,2 % na 11,5 milionu eur. Tento nárůst byl však pod úrovní nárůstu tržeb, který činil 61,2 %. Díky vyšší provozní výkonnosti tak vzrostl provozní zisk společnosti (EBITDA) za první čtvrtletí roku 2011 o 16,9 % na úroveň 2,9 milionu eur.
Na úrovni finančních nákladů vzrostly úrokové náklady společnosti na základě vyšší potřeby financování pracovního kapitálu plynoucího z rostoucího objemu prodejů za poslední rok. Celkové finanční náklady byly také navýšeny kurzovými ztrátami plynoucími především z pohybů směnného kurzu HUF/EUR (většina z těchto kurzových ztrát za první čtvrtletí roku 2011 byly ztráty nerealizované bez vlivu na peněžní toky).
„Po silných prodejních výsledcích, které skupina AAA AUTO registrovala v neočekávaně silné zimní sezóně (prodeje skupiny za první čtvrtletí roku 2011 vzrostly meziročně o 37 %), prodejní výkonnost v následujících měsících zeslábla (bráno za duben a do dnešního dne za květen). Toto naznačuje, že vysoká prodejní sezóna, která většinou přichází s jarními měsíci, dorazila tento rok dříve,“ uvedla dále firma.
Hlavním faktorem, který ovlivňuje spotřebitelskou poptávku na trhu ojetých vozů, je i nadále celkový hospodářský růst, poznamenává s tím, že vzhledem k tomu, že ekonomické oživení je ve své počáteční fázi a dynamika růstu poptávky na trhu ojetých vozů vykazuje v poslední době slábnoucí trend, rozhodla se společnost snížit svůj výhled prodejů pro rok 2011 na konzervativnější úroveň 5% růstu oproti úrovni prodejů dosažené za rok 2010.