Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nejcennější značkou světa zůstala Coca-Cola, polepšila si Apple

Nejcennější značkou světa zůstala Coca-Cola, polepšila si Apple

05.10.2011 12:01
Autor: ČTK

Nejcennější značkou světa zůstává nadále Coca-Cola. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala společnost Apple, která se díky tomu dostala do první desítky nejhodnotnějších značek. Technologické značky vévodí první desítce žebříčku a jsou mezi nimi pouze značky ze Spojených států. Za zahraničí je nejvýše japonská Toyota na 11. pozici. Vyplývá to průzkumu zveřejňovaného společností Interbrand.

Coca-Cola se v čele žebříčku drží již od roku 2000, kdy se začal tento průzkum zveřejňovat. Loni hodnota značky stoupla o dvě procenta na 71,861 miliardy USD (1,35 bilionu Kč). Druhá příčka patří značce IBM a třetí Microsoftu. Z technologických firem jsou v první desítce ještě Google, Intel, Apple a Hewlett-Packard.

Hodnota značky Apple se zvýšila o 58 procent, v žebříčku tak výrobce oblíbených přístrojů iPhone a iPad stoupl na osmou pozici z předchozí 17. příčky. "Není to jen skutečností, že vyrábějí hezké produkty," uvedl generální ředitel Interbrandu Jez Frampton. "Vytvořili celý životní styl a způsob života," dodal.

Hodnota značky Apple podle Framptona stoupla hlavně díky dominantní pozici na trhu s tablety. "Pokud se podíváte na lidi, kteří si chtějí koupit tablet, 85 procent lidí, kteří zvažují koupi tabletu, říká, že si chce koupit iPad. Na trhu není žádný konkurent, který by měl přes pět procent," podotkl Frampton.

Nejvýraznější sestup postihl finskou značku Nokia, která klesla na 14. místo z osmého a hodnota značky klesla o 15 procent. Nokia bývala nejhodnotnější evropskou značkou, letos ji předhonila značka aut Mercedes na 12. pozici. Nokia se v poslední době potýká s problémy a musela propouštět, hlavně kvůli silné konkurenci na trhu chytrých telefonů.

Nově se do žebříčku dostal tchajwanský výrobce mobilních telefonů HTC, skončil na 98. pozici. Je to vůbec poprvé, kdy se v žebříčku objevila firma z Tchaj-wanu.

Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 38 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a po jedné z Mexika a Tchaj-wanu.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Pořadí deseti nejcennějších světových značek

Pořadí

Značka

Hodnota
(mld. USD)

Meziroční změna
hodnoty (pct)

Země
původu

1

Coca-Cola

71,861

2

USA

2

IBM

69,905

8

USA

3

Microsoft

59,087

-3

USA

4

Google

55,317

27

USA

5

GE

42,808

0

USA

6

McDonald's

35,593

6

USA

7

Intel

35,217

10

USA

8

Apple

33,492

58

USA

9

Disney

29,018

1

USA

10

HP

28,479

6

USA



Zdroj: Interbrand

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.09.2025
20:24PODCAST Týdenní výhled: Sazby ČNB by měly zůstat delší dobu stabilní  
18:14Začne se Mag7 mnohem více podobat zbytku trhu růstem zisků a také valuacemi?
17:24Strategický krok Allwyn do USA: V řádu miliard dolarů získá kontrolu nad PrizePicks a vstoupí do světa DFS
15:49Technická analýza S&P 500: Býčí trh ještě nemusí být u konce  
15:35Snaha odnaučit AI lhát může vést k lepšímu skrývání lží, ukázal výzkum OpenAI
14:31Raiffeisenbank a.s.: Výplata úrokového výnosu dluhopisů
13:57Pfizer se dohodl na převzetí výrobce léků proti obezitě Metsera
12:07Nejbohatší Francouz Arnault ostře kritizuje návrh daně pro nejbohatší
11:56Akcie začátkem týdne ztrácejí, zatímco investoři se znovu obracejí ke zlatu  
10:44Odklad elektromobilů a zhoršený výhled posílají akcie Porsche a VW dolů o více než šest procent
9:32Rozbřesk: Ceny masa určí, jak rychle bude odeznívat potravinová inflace
8:52Futures ukazují v úvodu nového týdne opatrnost, ČNB zřejmě ve středu sazby nezmění  
8:28MakroMixér se sociologem Danielem Prokopem: Většina Čechů neví, jak daně fungují
21.09.2025
9:10Víkendář: Hodnota pravdy roste ve světě lží generovaných umělou inteligencí
20.09.2025
15:14Vytváří AI největší tlak na zaměstnanost u mladých lidí?
9:04Víkendář: Krugman o politice americké vlády a jejím dopadu na ekonomiku
19.09.2025
22:03Americké akcie mají za sebou silný týden  
17:46Akcie a peníze – americká a čínská verze
16:58Nové sankce EU proti Rusku: 118 lodí z ruské stínové flotily nebo banky
16:10Analytický radar: Colt sází na akvizice a míří k větší roli v obranném průmyslu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data