Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nejcennější značkou světa zůstala Coca-Cola, polepšila si Apple

Nejcennější značkou světa zůstala Coca-Cola, polepšila si Apple

5.10.2011 12:01
Autor: ČTK

Nejcennější značkou světa zůstává nadále Coca-Cola. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala společnost Apple, která se díky tomu dostala do první desítky nejhodnotnějších značek. Technologické značky vévodí první desítce žebříčku a jsou mezi nimi pouze značky ze Spojených států. Za zahraničí je nejvýše japonská Toyota na 11. pozici. Vyplývá to průzkumu zveřejňovaného společností Interbrand.

Coca-Cola se v čele žebříčku drží již od roku 2000, kdy se začal tento průzkum zveřejňovat. Loni hodnota značky stoupla o dvě procenta na 71,861 miliardy USD (1,35 bilionu Kč). Druhá příčka patří značce IBM a třetí Microsoftu. Z technologických firem jsou v první desítce ještě Google, Intel, Apple a Hewlett-Packard.

Hodnota značky Apple se zvýšila o 58 procent, v žebříčku tak výrobce oblíbených přístrojů iPhone a iPad stoupl na osmou pozici z předchozí 17. příčky. "Není to jen skutečností, že vyrábějí hezké produkty," uvedl generální ředitel Interbrandu Jez Frampton. "Vytvořili celý životní styl a způsob života," dodal.

Hodnota značky Apple podle Framptona stoupla hlavně díky dominantní pozici na trhu s tablety. "Pokud se podíváte na lidi, kteří si chtějí koupit tablet, 85 procent lidí, kteří zvažují koupi tabletu, říká, že si chce koupit iPad. Na trhu není žádný konkurent, který by měl přes pět procent," podotkl Frampton.

Nejvýraznější sestup postihl finskou značku Nokia, která klesla na 14. místo z osmého a hodnota značky klesla o 15 procent. Nokia bývala nejhodnotnější evropskou značkou, letos ji předhonila značka aut Mercedes na 12. pozici. Nokia se v poslední době potýká s problémy a musela propouštět, hlavně kvůli silné konkurenci na trhu chytrých telefonů.

Nově se do žebříčku dostal tchajwanský výrobce mobilních telefonů HTC, skončil na 98. pozici. Je to vůbec poprvé, kdy se v žebříčku objevila firma z Tchaj-wanu.

Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 38 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a po jedné z Mexika a Tchaj-wanu.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Pořadí deseti nejcennějších světových značek

Pořadí

Značka

Hodnota
(mld. USD)

Meziroční změna
hodnoty (pct)

Země
původu

1

Coca-Cola

71,861

2

USA

2

IBM

69,905

8

USA

3

Microsoft

59,087

-3

USA

4

Google

55,317

27

USA

5

GE

42,808

0

USA

6

McDonald's

35,593

6

USA

7

Intel

35,217

10

USA

8

Apple

33,492

58

USA

9

Disney

29,018

1

USA

10

HP

28,479

6

USA



Zdroj: Interbrand

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data