Akvizicí duty free obchodů společnosti Unimex na mezinárodním letišti v Praze začíná rok 2012 divize Travel Retail společnosti Services. Významně tak pokračuje v rozvoji svých evropských aktivit a posílila svou vedoucí pozici v České republice. Na straně kupující LS Travel Retail při transakci radila společnost Patria Corporate Finance.
Portfolio 15 obchodů společnosti Unimex na obou terminálech Letiště Praha zahrnuje klasické duty free obchody, jejichž sortiment se skládá převážně z kosmetiky, tabákových výrobků, alkoholu a cukrovinek, ale také obchody s módou. Transakce byla uskutečněna 2. ledna 2012 a LS Travel Retail plánuje v následujících měsících modernizovat několik obchodů, což bude předmětem dalších jednání s Letištěm Praha.
Tržby společnosti Unimex z duty free operací na letišti přesáhly v roce 2010 600 milionů korun (24 milionů eur), což významně posílí výkonnost LS Travel Retail v České republice, kde tato divize již provozuje vice než 250 obchodů. Jejich portfolio zahrnuje vlastní skupinové maloobchodní koncepty, jako jsou Relay, Aelia Duty Free nebo Inmedio, ale také aktivity provozované na základě franšízy pro celou Českou republiku, jako jsou sítě lahůdkových pekařství Paul nebo kaváren Costa Coffee. Tržby celé divize LS Travel Retail v České republice jsou přibližně 120 milionů EUR.
V oblasti duty free LS Travel Retail významně rostla již od založení společnosti Aelia Czech Republic v roce 2010, zejména však po akvizici a úspěšné integraci duty free obchodů ČSA, jejichž výsledkem bylo zlepšení výkonnosti těchto obchodů o více než 30%. Aelia Czech Republic v současné době provozuje 3 obchody na Letišti Praha, 2 obchody na letišti v Ostravě a 1 na letišti v Karlových Varech. V 1. polovině roku 2011 se tržby LS Travel Retail v České republice ve všech segmentech (letiště, nádraží a metro) zvýšily o 15%, zatímco tržby na pasažéra v oblasti duty free a luxusního zboží vzrostly v porovnání s přechozím obdobím o 27%.
“Na všech místech, kde jsme uzavřeli nové nájemní smlouvy, jsme prokazatelně dosáhli zvýšení tržeb a jsme přesvědčeni, že jsme schopni dosáhnout podobného úspěchu i rozšířením naší přítomnosti na Letišti Praha,“ uvedl Vincent Romet, generální ředitel LS Travel Retail pro oblast Evropy, Středního Výhodu a Afriky.
Praha se stala jednou z předních evropských turistických destinací a Letiště Praha, jedno z nejmodernějších letišť v Evropě, je druhým největším letištěm ve střední Evropě. V loňském roce Letiště Praha odbavilo 11,56 miliónů cestujících a byla mu, jako jedinému letišti na světě, udělena asociací IATA prestižní cena Eagle Award, a to především za jeho úsilí zajistit nejvyšší kvalitu služeb, efektivity a udržitelného rozvoje.
LS Travel Retail má silné zastoupení v celém regionu a provozuje obchody v desítkách evropských zemí včetně Polska, Maďarska, Rumunska a Bulharska. Nabízí celou řadu maloobchodních konceptů, je provozovatelem konceptu Relay zaměřeného na prodej tisku a doplňkového sortimentu, provozuje duty free obchody (např. Aelia Duty Free, BuY PARIS DUTY FREE), obchody s módou od jedné nebo více značek (např. , Yves St Laurent, Hermes, Longchamp), obchody s dárky, prodejny lahůdek, potravin a nápojů.