Kolínská TPCA od května snižuje výrobu. Zkrátí pracovní týden na čtyři dny a sníží počet směn ze tří na dvě. Podle odhadů vyrobí 221.000 aut, což je o zhruba pětinu méně než vloni. Změna se dotkne 150 agenturních pracovníků a zaměstnanců s pracovními smlouvami uzavřenými na dobu určitou, uvedl dnes v tiskové zprávě mluvčí automobilky Radek Kňava.
Podle prezidenta společnosti Satošiho Tačihary musí automobilka pružně reagovat a přizpůsobovat výrobu poptávce po malých vozech na evropských trzích. "V této chvíli děláme vše pro to, abychom minimalizovali dopad na kmenové zaměstnance. Jejich zkušeností a odborných znalosti výrobních procesů si velmi ceníme. Pro ty, kteří nebudou mít uplatnění ve výrobě, hledáme jiné uplatnění," dodal.
Již loni z automobilky vyjelo o 8,5 procenta vozů méně než v roce 2010, celkem 270.705 vozů. Výsledky podle představitelů společnosti ovlivnil pokles prodejů malých vozů na klíčových trzích západní Evropy. Mezi hlavní odběratele patří Francie, Itálie, Německo, Velká Británie a Holandsko. Na domácím trhu prodeje vozů ale vzrostly.
Na domácím trhu byl loni nejprodávanějším modelem TPCA (14,37 EUR, 3,42%) 107 s 366 prodanými auty. Největší růst prodejů vykázal model (83,65 USD, 1,32%) Aygo, jehož prodeje v České republice vzrostly o 128 procent na celkových 249 aut.
TPCA je společným podnikem firem Motor Corporation a PSA Citroën postaveným v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry. Výrobu závod zahájil v únoru 2005, výrobní kapacita je 340.000 aut. TPCA v roce 2010 vykázala hrubý zisk 1,4 miliardy Kč, rok předtím měla profit před zdaněním 1,443 miliardy Kč. Tržby jí klesly o 14 procent na 44,7 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky firma zveřejní v březnu.