Slováci méně čtou noviny, v zemi pod Tatrami se mírně snížila také sledovanost televizních stanic a lehce klesl i počet posluchačů rádií. Vyplývá to z výsledků průzkumu veřejného mínění, který uskutečnila agentura Median SK.
Některý z celostátních deníků si na pětimilionovém Slovensku ve druhém loňském pololetí podle sondy přečetlo denně 36 procent obyvatel. Proti předchozímu roku celková čtenost novin klesla o tři procentní body. Ještě v roce 2010 pravidelně četly listy více než dvě pětiny Slováků.
Tradičně nejčtenějším deníkem je na Slovensku list Nový čas. Téměř pětina (19 procent) z více než 4100 oslovených lidí ve věku 14 až 79 let v průzkumu odpověděla, že si přečetla poslední vydání tohoto bulvárního listu. Oproti roku 2011 jeho čtenost mírně klesla. S odstupem na dalších místech skončily deníky Sme, Plus jeden deň a Pravda. Zatímco zájem o týdenníky neklesl, měsíčníkům podle průzkumu čtenářů nepatrně ubylo.
K televizním obrazovkám pravidelně usedalo 89 procent Slováků, v roce 2011 to bylo 91 procent obyvatel země, tedy přes čtyři miliony lidí. Tradičně nejsledovanější jsou hlavní vysílací kanály soukromých televizí Markíza a Joj, za nimi s odstupem skončila veřejnoprávní RTVS. Do první desítky nejsledovanějších stanic na Slovensku se v anketě dostaly i česká Nova a kanál veřejnoprávní České televize ČT1.
Mírný pokles počtu posluchačů zaznamenala rádia. V žebříčku nejposlouchanějších stanic se nic nezměnilo. Na špici se udrželo soukromé Rádio Expres před hlavním kanálem veřejnoprávního rozhlasu a soukromou stanicí Fun rádio.