Aktualizováno Americký mediální gigant Time , klíčový akcionář , představil za druhé čtvrtletí roku 2013 výsledky nad očekáváním ziskem i příjmy a zlepšil celoroční výhled. Zisk na akcii dosáhl 83c proti konsensu 76c při tržbách 7,44 miliardy dolarů nad očekáváním 7,10 mld. USD. Růst tržeb dosahuje 10 %, při pozitivním vlivu především vyšších příjmů z reklamy.
Výhled pro celoroční růst zisku na akcii proti bázi roku 2012 (3,24 USD) Time nově definuje jako „in the mid-teens off“ při konsensu 12 %. Výhled z května počítal s „low double digits“. Celkový zisk ve čtvrtletí vzrostl o 87 procent na 771 mil. USD.
Výkonný ředitel TW Jeffrey Bewkes směřuje růstovou strategii společnosti na divizi televizní zábavy, která zajišťuje přes 70 procent provozního zisku mediální skupiny. CEO v březnu oznámil záměr vyčlenit vydavatele časopisu Time, který je nejméně ziskovou divizí společnosti, po selhání fúze s Meredith Corp, vydavatele dámských magazínů.
Strategii oddělit tištěná média a zaměřit se na televizní a filmový byznys následují také ostatní mediální společnosti. Skupina News Corp. se na konci června rozdělila na dvě a společnost Tribune Co. v červenci oznámila záměr oddělit divizi tištěných novin, včetně Los Angeles Times, a ponechat si provoz televizních stanic.
K růstu příjmů v divizi filmu a televizní zábavy o 13 procent pomohly nové filmy. Firmě se podařilo rovněž zvýšit příjmy z reklamy v divizi kabelové televize o 11 procent, hlavně díky přenosům basketbalových zápasů. Divize časopisů Time však zaznamenala pokles příjmů o tři procenta kvůli nižšímu počtu předplatitelů a příjmům z reklamy. Provozní zisk divize se sice zvýšil o 28 procent, avšak důvodem byla úsporná opatření. Time Warner vlastní mimo jiné zpravodajský kanál CNN, kabelovou televizi HBO nebo filmová studia Warner Bros Entertainment.
Akcie Time , které od začátku roku posílily o 34 procent, v úterý uzavřely o 0,6 slabší na 64,08 USD. Dnes titul reaguje na výsledky růstem o více než 2 procenta.
Time Warner má podíl 49,9 procenta v mediální společnosti Central European Media Enterprises (CETV), která v České republice vlastní televizi Nova a další stanice. Time Warner do CETV vstoupil v roce 2009 a od té doby svůj vliv ve společnosti významně posílil.
CETV v pololetí výrazně prohloubila ztrátu po zdanění na 150,1 milionu dolarů (2,9 miliardy Kč). Ztráta byla čtrnáctkrát vyšší než o rok dříve. O více než 16 procent na 317,3 milionu dolarů klesly výnosy.
(Zdroj: Time Warner, Bloomberg, čtk)