Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nova i Prima s příštím rokem čekají zdražení reklamy

Nova i Prima s příštím rokem čekají zdražení reklamy

20.9.2013 14:54, aktualizováno: 20.9. 16:20
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Obě velké soukromé televizi Nova i Prima v příštím roce předpokládají zvýšení cen reklamy. U Novy by to mělo být do deseti procent, Prima očekává nárůst kolem této hranice. V obou případech ale televize zvýhodní klienty s dlouhodobými smlouvami. Na konferenci FLEMIA Media to dnes uvedli zástupci obou firem. 

Nova svou obchodní politiku na příští rok teprve finalizuje. Podle obchodního ředitele CET 21 Jana Vlčka by jejím mottem měla být vstřícnost a garance, kdy veškerá privilegia budou určena především pro klienty s delšími závazky. Zvyšování cen, které by se podle Vlčka mělo vejít do 10 procent, zároveň nemá být paušální, nýbrž podle charakteru jednotlivých zadavatelů. 

Také Prima v příštím roce očekává růst cen kolem deseti procent. Klienti, kteří podepíší garance a splní stanovené objemy, by nicméně měli mít podmínky na úrovni letošního roku. Podle výkonného ředitele Primy Pavla Kejly televize v nabídce počítá také s crossmediálními balíčky, kterých se bude účastnit vedle televize také on-line a rádio. 

Tuzemský reklamní trh letos prošel bouřlivým vývojem poté, co hlavní hráč, CET 21, změnil svou obchodní politiku. Zvýšení cen odradilo řadu klientů, kteří přešli ke konkurenci, nebo se obrátili na jiné typy médii či jiné trhy. Ze situace těžila především Prima, která zaznamenala výrazný nárůst poptávky. V průběhu roku se nicméně někteří velcí klienti začali vracet zpátky na Novu. Podle některých odhadů z trhu televizní reklamy přesto zmizelo až 600 milionů korun.

Obě televize dnes zároveň naznačily, že neplánují změnu dosavadních cílových skupin, na které svoji reklamu prodávají. Otázky podle některých účastníků dnešní konference nadále panují ohledně dvojího měření televizní sledovanosti. Vedle současného od Asociace televizních organizací (ATO) plánuje další Sdružení pro měření sledovanosti, které vzniklo na popud Novy. Někteří zadavatelé nicméně namítají, že dvojí data pro ně představují vyšší náklady. Projekt vyjde na 300 milionů korun za pět let. První peoplemetrová data by měl poskytnout v lednu příštího roku.




(Zdroj: čtk, CETV, Bloomberg)


Čtěte více:

CETV – Adrian Sarbu dnešním dnem rezignuje na funkci šéfa společnosti. Akcie silně rostou
21.8.2013 13:18
Mediální skupina Central European Media Enterprises, která v Česku pro...
TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů
26.8.2013 15:53
Televize Nova, kterou provozuje společnost CET21 spadající do skupiny ...
CETV – Moody’s zhoršuje rating, výhled „stabilní“. Obává se růstu dluhu i slabého trhu
10.9.2013 13:40
Ratingová agentura Moody’s dnes snížila rating mediální skupiny Centra...
CETV - Do čela nastupují manažeři Christoph Mainusch a Michael Del Nin
16.9.2013 8:07
Mediální společnost Central European Media Enterprises (CETV), která v...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
10:30UK - Maloobchodní tržby bez PHM, m/m
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Prodeje starších domů