Maloobchodní společnost se rozhodla vstoupit na silně konkurenční trh s tablety. Firma nabídne zákazníkům vlastní, levný tablet pod názvem hudl a doufá, že jí nový přístroj pomůže přilákat zákazníky k nákupu přes internet a zvýšit tržby z prodeje digitálního obsahu.
Hudl má obrazovku o úhlopříčce sedm palců (17,8 centimetru) a používá operační systém Android firmy . Jeho cena bude 119 liber (cca 3660 Kč). Pro majitele Clubcard ale má stát 60 liber. "Chceme nabídnout moderní technologii pro masy, ne pro úzkou skupinu," uvedl šéf skupiny Philip Clarke. Tablet poběží na systému Android do Googlu a bude předinstalován aplikacemi (blinkbox, streaming filmu a hudby). Clarke uvedl, že investovalo do vývoje hudlu a zlepšení své vlastní digitální infrastruktury "bezprecendentní prostředky".
je třetí největší maloobchodní firmou na světě. Firma se snaží posílit své postavení na domácím trhu, kde dlouho ztrácí podíl na úkor konkurentů. Letos se firma musela vyrovnat s několika problémy, včetně odhalení, že v některých jejích výrobcích bylo nepřiznané koňské maso, napsala agentura Reuters.
letos odepsalo asi 3,5 miliardy dolarů z hodnoty svých globálních aktivit a opustilo Spojené státy. Loni ukončilo devítiletou snahu prosadit se v Japonsku. Asi dvě třetiny příjmů společnosti plynou z jejích aktivit v Británii. Zde ale stále více zákazníků dává přednost před návštěvou velkých obchodů nákupům přes internet.
působí i na českém trhu, kam vstoupilo v roce 1996. V současné době provozuje v tuzemsku 232 obchodů, 19 čerpacích stanic a sedm obchodních center.
(Zdroj: , Bloomberg, čtk)