Aktualizováno Britsko-nizozemský výrobce potravin a spotřebního zboží (28,82 EUR, 1,18%) hodlá do konce příštího roku snížit počet svých produktů nejméně o 30 procent. Pětina produktů byla ve snaze ušetřit náklady již zrušena a nově chce zúžit své portfolio o dalších 10 až 20 procent do konce příštího roku. Uvedl to dnes šéf dodavatelské divize Unileveru Pier Luigi Sigismondi na konferenci pro investory konané v Londýně.
uvedl, že bude pokračovat v prodeji značek, které pro firmu nejsou klíčové a nemají dostatečně dobré výsledky. Prodej značek by se měl podle Unileveru týkat zejména potravinářské divize.
již v roce 2010 uzavřel svůj závod v Nelahozevsi na Mělnicku a ukončil výrobu v České republice. Nadále v tuzemsku prodává rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Perla nebo Hera a kořenicí směsi či omáčky značky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove nebo Rexona.
„Unilever sníží náklady o dalších 500 milionů eur,“ shrnul plány reorganizace na dnešní londýnské prezentaci pro investory Paul Polman, generální ředitel Unileveru. Úspory podle něho budou pocházet především z redukcí v produktové divizi a snížení nákladů na marketing. Polman dále investorům řekl, že v právě probíhajícím posledním kvartále roku očekává zlepšení organických tržeb proti 3Q.
Podle agentury Reuters firma pracuje rovněž na zrušení zhruba 2000 pracovních míst. přitom podle svých internetových stránek zaměstnává po celém světě přes 173 tisíc lidí.
Firma svými kroky reaguje na slabou globální poptávku. V příštím roce hodlá společnost díky snížení počtu zaměstnanců, změnám v dodavatelském řetězci a opatřením ke zvýšení efektivity ušetřit 500 milionů eur.
(Zdroj: Bloomberg, ČTK, Reuters)