Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Čína představila první letošní opatření na podporu ekonomiky

Čína představila první letošní opatření na podporu ekonomiky

3.4.2014 9:00
Autor: Redakce, Patria Online

Čína dnes představila první letošní opatření, které má podpořit stabilní hospodářský růst. Patří mezi ně snížení daní pro malé podniky a urychlení výstavby železnic. Vláda po svém zasedání uvedla, že urychlí výstavbu schválených železničních projektů. Letos chce podle agentury Reuters zvýšit celkovou délku železničních tratí proti loňskému roku o 18 %.

Vláda hodlá zmírnit i některá kritéria pro výpočet daní malých podniků a očekává, že díky tomu některým firmám klesnou daně až o polovinu. Nižší daně mají platit až do konce roku 2016.

Známky oslabování ekonomického růstu v Číně znervóznily investory po celém světě a vyvolaly spekulace, že bude potřeba čínskou ekonomiku podpořit dalším stimulačním balíčkem. Vláda v březnu uvedla, že jejím cílem pro letošní rok je hospodářský růst kolem 7,5 procenta. Nicméně část analytiků se domnívá, že růst bude pomalejší. Můžou za to jak zpomalující průmyslová výroba, která v prvních dvou měsících skončila na pětiletých minimech, tak za konsensy zaostávající maloobchodní tržby. Dnes zveřejnění index nákupních manažerů zanechal mírně pozitivní ohlas, když za březen dosáhl v kompozitním vyjádření 49,3 b. a ve službách 51,9 b. ve srovnání s předchozím období 49,8 b. a 51 b.

Zrychlení výstavby železnic má podpořit investice, které jsou největším motorem čínské ekonomiky. Jejich růst ale v posledním desetiletí zpomaluje, protože země se snaží svou ekonomiku více zaměřit na spotřebu. Snahou je také navýšení životní úrovně a rozšíření počtu pracovních pozic. Již dříve Čína přistoupila k zvýšení flexibility její měny a rozšířila tak fluktuační denní pásmo jüanu na 2 %.
Investice do železnic mají být částečně financovány bankovními úvěry. Vláda bude letos také financovat výstavbu 6600 kilometrů nových tratích prostřednictvím emise dluhopisů v objemu 150 miliard jüanů.

Železniční projekty se v posledních letech staly spíše ostudou Číny, a to kvůli korupci a vysokému zadlužení. Problémy nakonec vyústily v sérii korupčních skandálů na ministerstvu železnic, které bylo loni v březnu rozpuštěno. Na projekty v této oblasti nyní dohlíží společnost China Railway Corporation. Do budoucna lze očekávat také stabilizační kroky směrem k řešení nepříznivých klimatických podmínek. Mezi takové může patřit premiérem Li plánovaný boj proti znečištění, k němuž hodlá využít uvalení „stropů“ na energetickou spotřebu a omezení emisí.


Váš názor
  • Železnice
    3.4.2014 11:14

    Stavět železnice je dobrý nápad, Čína jich má stále málo. USA mají stejně velké území a mají 220 000 kilometrů železnic, Čína jen 100 000 km = ani ne polovinu. Navíc má Čína čtyřnásobek obyvatel = možných pasažérů železnic. Východní Čína je přelidněná a proto považuji elektrické rychlovlaky za ideální způsob dopravy milionů lidí. 1.Jedou 2 x rychleji jak auto na dálnici. 2.Nepotřebují naftu nebo benzín. 3.Dopraví vás přímo do centra velkoměsta. 4. Najednou vezou 1000 cestujících = uleví zácpám na silnicích. 5. V rychlovlaku se můžete vyspat, řešit věci na notebooku případně se najíst, to jako řidič auta jaksi za jízdy nemůžete. Osobně jsem velký fanda elektrických rychlovlaků.
    Xiluodu Dam
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data