Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Němci budou učit Američany pracovat

Němci budou učit Američany pracovat

16.9.2014 14:19
Autor: Redakce, Patria Online

Festo Didactic je německá firma, která se zabývá vzděláváním v oblasti robotiky. Podle jejího výkonného ředitele Nadera Imaniho existuje v této oblasti na americkém trhu nesoulad mezi tím, co potřebují firmy, a tím, jakého vzdělání se dostává mladým lidem. Festo se specializuje na sofistikovanou automatizovanou výrobu, kterou dnes používají firmy po celém světě. Příkladem je Volkswagen či Daimler a jejich dodavatelé. Firma už desetiletí vzdělává německé zaměstnance a mezi její klienty patří i společnost Siemens či Audi.

Imani sází na to, že německý vzdělávací systém bude ve Spojených státech stále populárnější. V Německu firmy nabírají mladé lidi od věku 16 let a poskytují jim jak teoretické, tak praktické vzdělání a technické znalosti, které budou při práci potřebovat. Podobný vzdělávací program trvá obvykle dva roky, nakonec jeho absolvent získá certifikát, který je uznáván v celém odvětví. Festo odhaduje, že ve Spojených státech by velikost trhu v tomto segmentu mohla dosahovat 3 miliard dolarů ročně.

Anthony Carnevale z Georgetown University odhaduje, že ve Spojených státech se kvůli nevhodné kvalifikaci zájemců nedaří uspokojit poptávku firem po asi dvou milionech zaměstnanců. Z toho asi 600 000 nabízených míst vyžaduje vyšší vzdělání, které ale nemusí být vysokoškolské. Odhaduje se, že přibližně třetina volných míst nabízených v roce 2020 bude vyžadovat tuto úroveň vzdělání spolu s certifikátem z daného odvětví či podobným osvědčením. Německé firmy, které podnikají v USA, si už roky stěžují na to, že zde panuje nedostatek dostatečně kvalifikovaných zaměstnanců. Joseph Parilla z Brookings Institution k tomu dodává, že „německý systém velmi dobře spojuje to, co potřebují zaměstnanci, s potřebami zaměstnavatelů“.

Tom Duesterberg z Aspen Institute ale vnímá i potenciální problémy. V USA je podle něho situace taková, že rodiče po svých dětech chtějí, aby absolvovaly tradiční vysokoškolské studium. Philipp Schuster, který stojí v čele Albrecht Bäumer, přitom tvrdí, že výroba jeho společnosti v USA musela být zastavena, protože neměl dostatek zaměstnanců s potřebnou kvalifikací. Nyní tak má společnost v USA jen divizi marketingu a prodeje. „Ve výrobě tam nikdo nechce být, všichni chtějí být manažery,“ dodává Schuster. Siemens, Daimler či Volkswagen se s tím vypořádají tak, že vytvoří své vlastní vzdělávací programy. Menší firmy ale tuto možnost nemají. Imani z Festo Didactic se tak cítí být „téměř jako misionář, který má ale také velmi dobrý podnikatelský plán“.

Zdroj: WSJ




Čtěte více:

Elon Musk: Cena akcií Tesla je „tak nějak příliš vysoko“
16.9.2014 10:55
Když Elon Musk mluvil, akciový trh poslouchal. Cena akcie Tesla Motors...
Pimco: Nejlepší akciové investice jsou…
16.9.2014 12:29
S malými přestávkami stále rostoucí akciové trhy komplikují výběr pote...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data