Ať se to zdá nebo ne, podle PayPalu je konkurence vítaný nový vítr do odvětví. Rozdělení eBaye a PayPalu pořádně přiloží pod kotel s nápisem online platby. Navíc pod něj začne přikládat .
PayPal poukazuje na to, že nový hráč s novým množstvím uživatelů může utrhnout tolik očekávanou lavinu s růstem uživatelů online plateb všeobecně. Vstup na toto kolbiště by tento proces mohl do značné míry urychlit.
Šéfové eBaye vidí vstup konkurence pozitivně, protože to může zvýšit obecnou poptávku mezi uživateli a tak donutit prodejce, aby je začali používat bez ohledu na to, jestli to bude PayPal nebo Pay. V PayPalu věří, že díky své flexibilitě dokáže proniknout technicky do řady dalších ekosystémů, kde bude těžit další tržby za provedené platby. Podle Donahoe hlavními drivery co poženou trh nahoru, bude propojení online a off-line systémů.
Jednou z technologií je NFC, která by přesně takovému propojení mohla dopomoci. se jí dlouho bránil, ale nakonec podlehl. A když podlehne, znamená to pro Ameriku, že se bude měnit i mainstream. Miliony lidí s novými iPhony tuto službu začnou používat. Dříve či později ji začnou někteří používat pro platbu kávy v Starbucksu nebo za jízdenku do MHD u řidiče. Zajímavé je, že třeba Blackberry i takovou peněženku již nějakou dobu měly, ale teprve u Applu pravděpodobně nasazení bude znamenat i změnu v reálném chování zákazníků.
Pay podporuje nasazování NFC terminálů u obchodníků, aby tak svým zákazníkům udělali placení ještě jednodušší než dosud. U vývojářů podporuje i vestavování podpory NFC do jejich aplikací.
Zatímco PayPal se snaží držet čistokrevnou linku, kde garantuje transakce jak pro obchodník tak pro spotřebitele a nazývá to tou esencí, která drží PayPal nad vodou. Jeho šéfové by raději viděli, aby inkorporoval do svých služeb i technologii digitální peněženky tak jak to udělal už a .
Zdroj: MarketWatch