Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Rubl kolabuje – intervence BR (opět) neúspěšné!

Rubl kolabuje – intervence BR (opět) neúspěšné!

12.12.2014 10:47
Autor: Michal Putna, Patria Online

Ruská měna dnes pokračuje v letošním nezadržitelném pádu. Aktuálně proti dolaru ztrácí dalších 1,6 % a klesá na své nové historické minimum 57,3 USDRUB. Jen za poslední tři dny oslabil rubl proti dolaru o 6,3 %.

gusdf

Ruská centrální banka (BR - Bank Rossii) dnes, podle informací FX traderů z londýnské city, obnovila přímé intervence na podporu rublu a nakoupila vlastní měnu za minimálně jednu miliardu dolarů. Bez ohledu na skutečnost, že rubl je od 10. listopadu oficiálně v režimu free float.

V minulosti se však ukázaly všechny intervence jako neúspěšné, BR při jejich realizaci spálila od počátku roku téměř 80 mld. dolarů a rubl přitom ztratil více než 60 % v měnovém páru s dolarem.

Rublu vůbec nepomohlo ani včerejší zvýšení úrokových sazeb o 100 bazických bodů na 10,5 %. Ani předposlední úrokový hike o 1 p.b. z konce listopadu trend neotočil.

Slábnoucí rubl zvyšuje inflační tlaky a prolíná do růstu spotřebitelských cen, jak včera BR uvedla v tiskové zprávě. Ruská listopadová inflace je na úrovni 9,1 % y/y a BR očekává její růst až k 10 % na přelomu roku a v 1Q15 (inflační cíl BR je nastaven na 4 %).

Aby BR zkrotila akcelerující inflaci, bude patrně nucena k dalšímu utahování měnové politiky, což (ještě více) poškodí ruské hospodářství, které se dle předpovědí dostane v příštím roce do recese.

Zdá se, že ruská centrální banka je nyní ve vleku událostí a není schopna svými nástroji zastavit výprodeje na rublu. Ani politické proklamace od ruského prezidenta a premiéra o možném zavedení kapitálové kontroly pro velké exportní podniky nepřináší (zatím) rublu žádnou podporu.



Zdroj: BBG


Čtěte více:

Inflace v Rusku akceleruje, centrální banku čeká Sophiina volba – obětuje rubl, nebo HDP?
10.12.2014 14:13
Dnes odpoledne byla zveřejněna data o ruské inflaci na mezitýdenní a m...
Rusko utahuje šrouby měnové politiky, rublu už pomáhá i Putin s Medveděvem
11.12.2014 11:54
Ruská centrální banka - BR (Bank Rossii) dnes na svém pravidelném zase...
Těžko předbíhat rozjetý trh
11.12.2014 18:00
Svým dnešním zvýšením sazeb ruská centrální banka (BR) formálně napln...

Váš názor
  • ... Kalko
    13.12.2014 15:29

    ... u dodavatele - plátce DPH je DPH součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku. Platíš jako neplátce celou částku.
    ☺lolek☺
    • Re: ... Kalko
      13.12.2014 15:46

      Proč by měla být součástí kupní ceny pro mne dph, když se ti ještě nikdy nepodařilo, milý zkoumanče, dokázat, že jsem jako neplátce dph dańovým poplatníkem dph? Krom toho všem plátce dph neúčtuje dph (natož podle platných předpisů ;-). Jaké předpisy ti tak tanou v tvé noodličce, milý frekventante?
      Kalka.
      •  
        13.12.2014 16:23

        ... proč to píšeš mně? To ti píše můj spolužák, zkoumanec el mrcoch.
        ☺lolek☺
        • ****
          13.12.2014 16:51

          Pochybuju, že je to tvůj spolužák ze speciální školy... Ty nemáš, btw, svůj názor? Ne. To víme už dávno. Zkus to ale přece jen - aspoň jednou: proč bych měla jako neplátce dph platit z nákupu u plátce dph nějakou dań? Ten předpis, na který se odvoláváš, nemáš, co?
          Kalka.
          • Re: ****
            13.12.2014 16:56

            ... já si vystačím s tím, co k tomu napsal El Mrcoch. No, ale pěkně jsi ten jeho příspěvek zjebala, zkoumancovi.
            ☺lolek☺
            • ReRe: ****
              13.12.2014 17:11

              :-))) Kdepak, milý zkoumanče?... El Mrcoch snad napsal, že já (či on) platíme u plátců dph nějakou daň z nákupu? Ty jsi rozkošně drzý fabulátor. To bude ta dětinská vzdorovitost, které se někteří jedinci s MP nebyli ani ve stáží s to zbavit, jak píše docentka Prevendárová.
              Kalka.
              • Kalka
                13.12.2014 18:20

                Ano, jasně to napsal...." Ano DPH je součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku...na dokladu za spotřebu plynu je 1000 čísel, z toho jedno je základ daně a druhé je daň..já platím jako neplátce celou částku. Jako neplátce furt platím...:-)) " Je hotovo.
                ...
              •  
                13.12.2014 17:16

                ... ano, El Mrcoch napsal tento velmi správný přispěvek: ... u dodavatele - plátce DPH je DPH součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku. Platíš jako neplátce celou částku.
                ☺lolek☺
                • :-)))
                  13.12.2014 17:38

                  Můj projekt je zaměřen na zkoumání, za jak dlouho (a zda vůbec) si zkoumanci jsou s to uvědomit, co je základním zdrojem informací o placení daně z přidané hodnoty.
                  Kalka.
                  • Re: :-)))
                    13.12.2014 18:26

                    Vy mate jiste na mysi ZDPH zabyvajici se placenim dph platci dph a nezabyvajicim se placenim dph popladniky dph. Placenim dph poplatniky dph se nezabyva zadny zakon, protoze neni potreba. Bez dph zapocitane v celkove cene k uhrade se u platce dph totiz nic neprodava.
                    hm
                    • HM se přece jen ozval :-))
                      13.12.2014 18:38

                      Je to ten hm, co píše: "Ze zaplacene ceny zakaznikem odvede (zaplati) platce dph spravci dane castku odpovidajici uplatnene dph" ('HDP...' 11.12.2014 17:03 ;-) Ten, co píše ale také, že "Platcem pridana hodnota tim nachazi sve penezni vyjadreni jako procentualni cast zakladu dane"? :-)))
                      Kalka.
                      • Re: HM se přece jen ozval :-))
                        13.12.2014 18:42

                        :-))) Takže v ČR máme prý poplatníky dph, kterými se nezabývá žádný zákon. Fakt je tu legrace, s těmihle amatérskými finančními analytiky s MP ;-)
                        Kalka.
                        • Poplatniky dph
                          13.12.2014 18:52

                          se zabyva cela rada zakonu, ale zadny zakon se nezabyva placenim dph poplatniky dph. Je to na Vas asi moc komlikovane, ze.
                          hm
                          • Re: Poplatniky dph
                            13.12.2014 18:55

                            Já padnu, takhle blbý snad ten HM, co napsal, že "Ze zaplacene ceny zakaznikem odvede (zaplati) platce dph spravci dane castku odpovidajici uplatnene dph" ('HDP...' 11.12.2014 17:03) být nemůže. Multinick se neštítí ničeho ;-) Který zákon, jmenuj aspoň jeden, který se zabývá poplatníky dph!
                            Kalka.
                            • Vy opravdu nevite,
                              13.12.2014 19:14

                              ze existuji zakony platne pro danove polplatniky? To je mi Vas opravdu lito. S tim se uz asi neda nic delat.
                              hm
                              • Re: Vy opravdu nevite,
                                13.12.2014 19:33

                                To opravdu nevím.
                                Kalka.
                                • No prosim, tak Kalka nevi,
                                  13.12.2014 20:01

                                  ze dokonce ZDPH se zabyva placenim dph poplatniky dph. Kalka totiz nevi, ze prijemci zdanitelneho plneni od platce dph jsou nejen platci dph, ale i poplatnici dph.
                                  hm
                                  • Re: No prosim, tak Kalka nevi,
                                    13.12.2014 20:39

                                    Dží, uveď prosím paragraf, odstavec a písmeno.
                                    Kalka.
                                  • Re: No prosim, tak Kalka nevi,
                                    13.12.2014 20:36

                                    Dží, uveď prosím paragraf a oddíl.
                                    Kalka.
                            • Kalka
                              13.12.2014 18:58

                              Než začneš ve vzteku urážet druhé, musíš pochopit, co tě psal zkoumanec El Mrcoch. Dph je součástí ceny, je vyčíslena na účtence a neplátce ji platí v ceně.
                              ...
                        • Kalka
                          13.12.2014 18:47

                          Ano, stejně jako v EU a podobně jako v emerice. kde je daň z obratu.. Jsou to nepřímé daně. "Pokud si chytrý ukrajinec pošle hloupého rusa v emerice do mekáče pro hambáč, zaplatil rus státu přirážku k ceně sales and use tax ? Zaplatí. A bez dokladů.
                          ...
                          • Re: Kalka
                            13.12.2014 18:52

                            Proč je u nás dań z přidané hodnoty a v Americe daň z obratu, když podle zdejších zkoumanců se ani jedna netýká jejich plátců a jejich účetnictvím pouze protékají? :-)))
                            Kalka.
                            • Kalka
                              13.12.2014 18:55

                              Nejdřív musíš pochopit, že dph je součást ceny a platíš ji jako neplátce, jak ti sdělil zkoumanec Mrcoch.
                              ...
                              • Re: Kalka
                                13.12.2014 18:58

                                Takže platím dań z nákupu zboží a služeb u plátce dph?
                                Kalka.
                                • Kalka
                                  13.12.2014 19:02

                                  Píšu to naposledy, pokud nesouhlasíš, stěžuj si u zkoumance El Mrcocha frekventantko. "DPH je součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - Jako neplátce platím celou částku. Jako neplátce furt platím.. Konečně so pochopila, že na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku...na dokladu za spotřebu plynu je 1000 čísel, z toho jedno je základ daně a druhé je daň..já platím jako neplátce celou částku." The End. Pa.
                                  ...
                                  • Re: Kalka
                                    13.12.2014 19:08

                                    Pa, dej svým těžce namáhaným třem mozkovým buňkám (...) pohov. Potřebují to. Až si odpočinou, třeba jim někdy - v dálné budoucnosti - dojde, že plátci dph výběrčími daní nejsou ;-)
                                    Kalka.
                                •  
                                  13.12.2014 19:01

                                  Ty se bojíš, VELKAMEDVĚDICE, stát veřejně za svým názorem, že plátci dph jsou výběrčími dph?
                                  Kalka.
                                  • Kalka
                                    13.12.2014 19:05

                                    Ani tvá oblíbená finta s medvědicí a tvá fascinace jím nemění nic na skutečnostech, co sdělil El Mrcoch. Pa.
                                    ...
                      • Re: HM se přece jen ozval :-))
                        13.12.2014 18:42

                        Přestań mlžit. Podstané je, žes konečně pochopila, cos nechápala. DPH je součást celkové kupní ceny, v obchodě zaplatíš konečnou cenu - Jako neplátce platím celou částku. Jako neplátce furt platím.. Konečně so pochopila, že na dokladu máš celkovou cenu bez daně, přísl. sazbu a částku...na dokladu za spotřebu plynu je 1000 čísel, z toho jedno je základ daně a druhé je daň..já platím jako neplátce celou částku. The End.
                        ...
                        • amatérský finanční analytik s MP
                          13.12.2014 18:49

                          se už rozčiluje :-))) Pro mne určitě není součástí celkové kupní ceny zboží a služeb, pořizovaných u plátců dph, nějaká dań, o které ty, piškuntálku, ani nejsi s to říct, proč bych ji měla platit... The End teprve přijde. Otázkou výzkumu je, kdy ;-)
                          Kalka.
Aktuální komentáře
18.07.2025
17:14Bank of America: USA už investory tolik nelákají. Tvoří se tam bublina
15:45Kdysi Fink označil Bitcoin za pračku peněz, teď si mne ruce. BlackRock eviduje masivní příliv do kryptoměnových ETF
14:59Další verze americké výjimečnosti
13:39Celní dohoda s USA bude podle Merze nesymetrická, jednání vrcholí
13:24Perly týdne: Zvedají se celní inflační tlaky, umělá inteligence se začne ukazovat v ziscích
13:23Saab těží ze zbrojního boomu. Ve 2Q překonal odhady a navýšil celoroční výhled
12:30Stát zaplatí firmě KHNP za dva bloky Dukovan 407 miliard a 15 miliard za palivo
10:41Akcie Netflix i přes silné výsledky doplácejí na prémiovou valuaci  
10:25Akcie pokračují v růstu před spotřebitelskou důvěrou a holubičím komentářem z Fedu  
10:10M2C oznámila kontakt, který má zvýšit příjmy z trhů západní Evropy o dvě třetiny
9:14Netflix šlape na plyn: Rekordní zisky, vylepšený výhled i nové hity
8:54Rozbřesk: Zdražování potravin zůstává v Česku nadprůměrné
8:49ČEZ plánuje SMR v Temelíně, Meta pokračuje v náboru AI expertů z Applu a futures jsou v zeleném  
6:43Velká dohoda s Čínou? Trumpův obrat u Nvidie k ní možná otevírá dveře
17.07.2025
22:02Dynamické pokračování trendu na indexech v USA  
17:23Traders Talk: Trhy se třesou s Powellovou židlí, volatilita nahrává bankám a ASML jako skrytá šance
17:14Vítězí obrana, prohrávají zemědělci a příroda, hodnotí rozpočet EU server Politico
16:27Uber a Lucid spojují síly, chtějí zaplavit svět autonomními taxíky. Akcie automobilky prudce rostou
16:11Když si soused dá k obědu kuře a vy nic…
15:36Pepsi (+6 %) potěšila a akcie postupně dohání letošní ztráty  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
3M Co (06/25 Q2, Bef-mkt)
Charles Schwab Corp/The (06/25 Q2, Bef-mkt)
Truist Financial Corp (06/25 Q2, Bef-mkt)
7:00Electrolux AB (06/25 Q2)
7:00Husqvarna AB (06/25 Q2)
7:30Danske Bank A/S (06/25 Q2)
7:30Saab AB (06/25 Q2)
7:30Skanska AB (06/25 Q2)
7:45Boliden AB (06/25 Q2)
8:00Yara International ASA (06/25 Q2)
13:00American Express Co (06/25 Q2)
13:00Atlas Copco AB (06/25 Q2)
13:00Schlumberger NV (06/25 Q2)
14:30USA - Počet nově zahájených staveb
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university