Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Grexit už dnes? Zde je návrh připravované dohody . . .

Grexit už dnes? Zde je návrh připravované dohody . . .

10.02.2015 16:16
Autor: Michal Putna, Patria Online

Řecká vláda, vedená radikálně levicovou formací Syriza, nyní intensivně vyjednává o plánu na restrukturalizaci svého dluhu. Řecký ministr financí Varoufakis dnes na jednání euroskupiny v Bruselu představí návrh nové dohody, která by měla Aténám usnadnit splácení státního dluhu.

Klíčový návrh, který Varoufakis svým kolegům z EMU představí, dle řecké informační agentury ANA-MPA, obsahuje tyto hlavní body:

1) Řecko získá překlenovací úvěr (do začátku léta) než dojde k uzavření širší dohody o financování (plánované na září).

2) Řecko na oplátku dokončí 70 % z aktuálně realizovaných strukturálních reforem (které však Syriza v předvolebním boji tak hlasitě odmítala a na jejichž kritice získávala hlasy voličů).

3) Nová vláda bude hospodařit s primárním 1,5% rozpočtovým přebytkem (aktuálně činí požadavek tzv. Trojky 3 %).

4) Částečné uvolnění podmínek pro splácení státního dluhu (pravděpodobně konverze dluhopisů na bondy navázané na hospodářský růst).

5) Balíček sociálních opatření pro nejchudší Řeky (dotace na potraviny, apod.), avšak tyto úlevy nezatíží řecký rozpočet více než dvěma miliardami euro.

Zdali se Aténám podaří výše uvedený návrh skutečně prosadit, se dozvíme až odpoledne, přičemž prosakují informace, že dohody by mělo být dosaženo. Proti úlevám však razantně vystupují některé země EMU, v čele s Německem, a také ECB není odpouštění dluhů nakloněna. Výsledky bruselského setkání ovlivní nejen řecké akcie a dluhopisy, ale také euro a celkový sentiment na trzích.

Zdroj: ANA-MPA, BI


Čtěte více:

Volební program Syriza (jen pro silné povahy)
07.01.2015 15:00
Za 18 dní čekají Řecko předčasné parlamentní volby a horkým kandidátem...
Evropa je uzlíček nervů; Řecko v hlavní roli
10.02.2015 14:30
Evropsko-řecká noční můra pro evropské trhy pokračuje. Euro a evropsk...
A tak končí evropský sen . . .
10.02.2015 15:30
Během posledních šesti let jsem opakovaně varoval, že monetární politi...

Váš názor
  • Nemohla jsem dospat
    12.02.2015 8:46

    a tak si čtu. . . nádhera. Takto vypadá výměna názorů, která patří tento portál :-) . Není to o tématu , ale o lidech , kteří se ho účastní.
    AMN
    • Re: Nemohla jsem dospat
      12.02.2015 10:06

      Je to konečně zajímavá debata. Všichni už pochopili vážná stav situace.
      Jezdec.
      •  
        12.02.2015 14:49

        kde je strelec? misto nej tu vidim akurat mezernik..
        Azb
        •  
          12.02.2015 16:01

          má dlouhodobé zdravotní problémy
          Jezdec.
  • Drobná poznámka
    12.02.2015 8:41

    K diskuzi o rizikovosti státních dluhopisů vs. akcií. Jestli si někdo myslí, že v případě hrozícího státního bankrotu by se to nedotklo firem sídlících v dané zemi tak zavírá oči před realitou a navíc má velmi krátkou paměť a asi už zapomněl, co mu provedla paní Merkelová s akciemi E-ON a RWE a to ani státní bankrot nehrozil. Zcela pak opomíjíte sektor korporátních dluhopisů, kde vidím stále výborné možnosti zhodnocení. Pravděpodobnost bankrotu Německa je extrémně nízká vzhledem k vyrovnanému rozpočtu a možnosti si půjčovat s výnosem. Američani jsou na tom s 10% schodkem o dost hůře, ale zas mají nesrovnatelně víc prostoru k dalšímu zdanění, čemuž podle mě neodvratně dojde ještě za mého života a pak se uvidí rizikovost US akcií v plném světle..
    ..
    • Re: Drobná poznámka
      12.02.2015 9:29

      ... pokud narážíš na mou úvahu tak jsi mě zřejmě nečetl celého, jelikož jsem zmiňoval v případě "pádu" státu zdaňování / zabavování což je riziko pro akcie - doporučuji přečíst celé než dělat předběžné závěry. Co se týče korporátních dluhopisů zisky nečekám, minulý týden vyšla zpráva, že Nestlé již vydala ako první soukromá fa dluhiopisy také se záporným výnosem :)). Na VH Nestlé budu hlasovat pro NEKONECNE zadlužování, ať naberou v záporu co nejvíce dluhu, ihned to vyplatí na dividendách či zpětných odkupech a když přijde na splácení za nějaké desetiletí je jedno jestli fa zbankrotuje, akcionáři už budou mít dávno své zisky doma a věřitelé opět ponesou svou kůži na trh tak jako vždy viz. NWR a tohle se děje běžně globálně, nejde jen o ČR trh ! Co se týče dluhu USA a solvenstnosti. Napsal jsem to níže už H. Poulsen řekl, že jim je jaksi jedno kdo co drží, zpětně se toho zbavit bude problém neb chybí poptávka. US akcie jsou podle mého méně rizikové než státní dluhopisy a popsal jsem to jasně proč si to myslím - budoucí odchod babyboomu ve 20. letech bude špička, ONI TO PADNOU NENECHAJI ! :)) Spekulace na vyšší zdanění USA fa je jako říkat o nejbezpečnějších aktivech - státních dluhopisech, že jsou v poh :)). Pokud se nepletu tak celá VLADNOUCI ELITA v USA je významnými akcionáři USA fa. Spekulovat, že si SAMI ZDANI SVE ZISKY je dle mého BLAHOVOST :)). USA raději pošle všechny věřitele k šípku, než aby něco splatila a nezmění na tom ani nic co se týče daní korporací. Je to jako Obama co sliboval, že po zvolení šáhne po Wall Street a přijdou daně / omezení. Jak to celé dopadlo všichni víme, nyní se blíží opět prez. volby a vyhrožuje jednorázovou daní na USA fa. Po volbách otočí, je to jen pro ovce, aby zase NALETELI. Pokud bych měl sázet na to, že se ovce v USA proberou, musel být sázet proti terorismu. Terorismus vznikl na odvrácení pozornosti od bankrotu, a vedení USA v budoucnu označí kohokoliv na světě, že je terorista pokud ohrozí jeho národní zájmy. Takže v případě "krachu" sázím, že zlost ovcí vedení USA převede na kohokoliv na světě a vedení dále bude kasírovat podíly z USA zisků. Zdaň USA fa a USA během krátké doby projde takovou recesí, že to globálně už nerozdýchá nikdo. Zapomínáš, že tam je kapitálový trh jiný než tady na "ostrově opic" ( ČR ), tam jsou ve velkém měřítku lidi plně zainvestování do akcií domácích fa, zdaň fa, ty vyplatí méně dividend, ceny akcií poklesnou = mnohem menší spotřeba, která už tak je slabá. Spekuluješ na kolaps a podle mého Ti to zřejmě ani nedochází. Daň z fa zisku mě opravdu netrápí :)) Pokud přijde bude to až v době kdy dluhopisový investoři se budou dávno topit v krvi a tak vládnoucí elita bude chtít udělat "pózu", jako, že trpět budou všichni ( spal jsem to již zde ). Za pár let daně sníží,ale to už dluhy budou seškrtané, ale podíly ve fa stále :)) V tomto jsem optimista ( býk ), pesimista ( medvěd ) jsem na dluhopisy státu ( fa dluhopisy neřeším ) a peníze ( dluhy ). To je podle mě nejrizikovější aktivum a jsem rád, že to na trhu vidí většina opačně. Zatím jsem vždy vydělal když jsem šel proti trhu a tentokrát to bude stejné. Chce to jen čas až ostatní zjistí, že záporné výnosy je nový normál, potom akcie poletí raketově nahoru a než přijdou daně je otázka jestli v tom vlaku budu ještě sedět ... problém je v tom, že většina investorů do věcí běží bohužel až po mém prodeji, jen nechápou, že jiní už utíkají úplně jinam ... a možná to budou v budoucnu právě dluhopisy kam uteču až to celé lehne, zatím ten čas nenastal a v dluhopisech je bublina, až se dostanou na reálné čísla, potom bude stát za námahu pracovat na myšlence nákupu, do té doby budu raději akciový být :))
      ……
      •  
        12.02.2015 9:56

        Celé jsem to opravdu nečetl. I ted mám problém to dočíst protože reagovat na všechny tvé myšlenky je těžké. Tak si vyberu jen dvě. Takový korporátní dluh CETV je s výnosem tuším okolo 12% prostor pro pokles na 4% obrovský. A politici vlastníci akcií nebudou mít problém změnit názor na firemní zdanění 5 sekund poté, co akcie prodají.
        ..
        •  
          12.02.2015 10:14

          ...souhlas ... 1) myšlenky takto napsané jsou ve výsledku stejné strohé, snažím se "vypíchnout" jen základní myšlenky, nelze popsat vše do detailu, taková analýza by byla spíše na "přímé setkání" než diskuzi na netu, neb když něco napíšu protistranu okamžitě napadne x dalších možností což je správné, proto je pro tuto diskuzi vhodnější "přímé setkání" nicméně my se musíme spokojit s touto diskuzí / omezením.. 2) CET TV neřeším, investuji jen do systémově důležitých fa a snažím se tak minimalizovat případnou Černou labuť, ale jsem si vědom, že i tak podstupuji riziko ... 3) uvedl jsem to již v tomto vlákně - zatím jsem vždy dokázal vyskočit ze všeho dříve než si to uvědomili ostatní, doufám , že tentokráte to bude stejné... předpokládám, že když se velcí začnou zbavovat akcií mediální "tlačenka" + čísla z burzy to začnou ukazovat a já uteču s nimi...pokud skončí akciový cyklus další by měl být dluhopisový jakmile dojde k očištění, to ale zatím neřeším, tak dlouhodobé předpovědi neřeším ... nyní vidím stále potenciál v akciích, vše lze diverzifikovat a není nutné utíkat ihned k dluhopisům...dnes je spousty finančích instrumentů k zajištění např. CDS či jiné blbiny
          ……
          • Tvé psané myšlenk,y
            12.02.2015 10:32

            zejména ty konspirační / bankrot firmy Nestle, kamuflování státního dluhu USA - terorismem / jsou pozoruhodné. Do všech Tvých investičních strategií zahrnuješ všechny "strasti a radosti " světa. Unikly mně / v Tvých postulátech / souvislosti s hlavním hybatelem všech finančních toků v posledních letech: země na hliněných nohách /dle některých zdejších expertů/, žlutého přízraku Sibyly. btw. nedokáži si představit diskuze na živo s Tebou, pustíš také druhou stranu ke slovu :-)) ?
            AMN
            • Re: Tvé psané myšlenk,y
              12.02.2015 10:55

              ... kospirace nechávám na druhých, mě zajímají jen čísla :)) Bankrot fa Nestlé byl snad hypotetický, jasně jsem naznačoval, že akcionáři mají možnost spotřeby IHNED, zatímco věřitel MUSI POCKAT a vcelku je akcionářům jedno co bude za xx let ... obávám se, že mě většina nepochopí, je otázka kdo co ví a k čemu má přístup...nepotřebuji zde cokoliv / komukoliv dokazovat, psal jsem to již dříve, že "karty vykládat celé nehodlám", nejsem zde placen za hloubkové analýzy a v neposlední řadě jsem si vědom toho, abych já viděl, musí ostatní prodělat - jen to neber osobně. Kdo jde na burzu s ideou, ten bzdy z ideálu vystřízlivý. Podrobné analýzy poskytuji jen rodině a blízkým přátelům, zbytku mohu tu a tam něco "pustit" a je na nich, aby si dané čísla / informace atd. sami dohledali. Navíc je to vše černé na bílém, počkejme, čas ukáže kde byla pravda. Státní dluhopisy jsou mimo investiční příležitost, akcie budou v příštích 3 letech lepší volbou. Počkejme a uvidíme čí nohy byli hlíněné :)) http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/301406-jde-to-i-bez-bank-ceske-firmy-objevuji-moznosti-pujcek-naprimo/ přichází změny, fa se mohou financovat jinak než primárně přes státní papír ( peníze ), fa mohou sami vytvářet peníze ( kredity )...peníze v budoucnu změní svou podobu a obávám se, že to většina dnes nevidí, banky dnes již nikdo nepotřebuje, upsat fa dluhopisy lze přímo přes web Nestlé či jiné fa...jakmile se národní měna očistí ( dluhopisy padnou ) může nastat nový růst životní úrovně spoelčně s národní měnou a lokální měnou, firemními kredity atd. vše bylo popsáno již mnohem dříve a jde to poměrně přesně viz. Budoucnost peněz kde je vše přesně uvedeno vč. totálního kolapsu do roku 2020. Pokud budeš tvrdit, že Bernard Lietaer je blázen tak to neřeš, investuj do státních dluhopisů, mě je jedno jakou dividendu dostanu zdali zlatou cihlu, papírový šek, či kredit Nestlé, Pepsi,ATT aj. fa pro mě je důležité, abych to dokázal "otočit", dluhopisy se otáčí v době krize velmi špatně. Na kolaps nesázím, svět z toho vyjde bez problémů, fa posílí své rozvahy a evidentně začnou vznikat i jiné měny, jinak je tento sociliasmus předurčen opavdu ke kolpasu. Bylo popsáno snad již mnoho papíru o tom, že budoucnost je o korporacích a ne o státech, korporace budou stále více řídit občany / zaměsnance, ne státy. Státy zbankrotují a začne se psát nová epocha a pak podíl v těchto korporacích bude vážen zlatem :)) Na konec jen dodám, že ČR trh je o ničem, zde se investovat nedá, kde není inovace a vize pro lepší budoucnost nejsou ani v budoucnu viditelné zisky
              ……
              •  
                12.02.2015 12:33

                Já předpokládám, že pokud tu nebude jako instituce stát, nebude tu žádná jiná istituce, která by chránila tvůj podíl v korporacích před majoritním vlastníkem nebo ozbrojenými bandami. Otázka je jestli tu budou korporace. V takovém Somálsku, Sýrii, nebo Afganistánu kde není funkční stát korporacím pšenka moc nekvete.
                ..
  • kodiak
    12.02.2015 2:45

    o))) Všechno v pohodě.... Technická. Nikoho nenabádám k nákupu německých dluhopisů. Jen zpochybňuji, že německé jsou stejně nebezpečné jako řecké. Dále v případě bankrotu německa neminou problémy i ostatní evropské, mluvíme o míře pravděpodobnosti. A prostě není pravda, že přestaly všichni investoři investovat do dluhopisů. Je řada dluhopisových investičních fondů, jejich portfolia jsou k nahlédnutí. Pokud by investoři do dluhopusů neinvestovak, dluhopisový trh by zkolaboval. Někdo ty dluhopisy drží. Od největšího dluhopisového fondu Pimco až po třeba Čpi dluhóisový...je jasné, že dvouciferných výkonů před třemi roky nedosáhnoj, plus malá inflace, tisknutí atd. Bublinu nepopírán, alo o jejím lrasknutí se píše hezkých pár let. V kurzu budou spiše ty s krátkou slatností. Ale jak sem psal, kdo dokáže bez průměrování trefovat dna..konkrétně v roce 2014 získaly dluhopisové fondy a to fondy, tedy po odečtení piplatků přes 4% a největší český korunový přes 6%.
    Velkamedvědice
    • Re: kodiak
      12.02.2015 9:00

      ... dobré ráno všem :)) ... medvěde naše debata je "o voze / o koze" :))...zkusím to vzít chronologicky 1) pravděpodobnost pádu roste přímou úměrou s neustálým a nezastavitelným růstem dluhu ... 2) dluhopisový trh již dávno zkolaboval jen to někteří nechtějí vidět. Tuším, že to byl H. Paulson ( tehdejší ministr financí USA ) kdo prohlásil na dotaz novinářů, že číňani drží časovanou bombu v podobě USA dluhopisu a jakmile své "zásoby" vrhnou na trh USA půjde ke dnu, odpověď byla taková:"Nemyslím si, že číňani drží jakoukoliv bombu, jelikož není NIKDO NA TRHU kdo by zpětně ODKOUPIL dluhopisy USA !" Pokud toto veřejně pronese MF já se s ním hádat ( sázet proti němu ) nebudu. Myslím si, že oni mají ty nejpřesnější čísla a smýšlet opačně je dle mého sebevražda. Likviditu na trh dluhopisů dodala až následně CB a dodnes dodává, většina to jen nevidí - dluhopisy zkolabovali, státy zbankrotovali ! Bankrot státu není den ze dne, stačí si vzpomenout na Angelu, která prvně mluvila o ztracené dekádě tj. 10 let, aby to nedávno revidovala a prohlásila, že je zřejmé, že se bude jednat o ztracenou generaci tj. 30 let. Dluhopisy čeká krušná doba, krize neskončila jen se mediálně přestala řešit nic víc v tom není, dluhy stouply a státy se dostali do ještě větších potíží. Problémy nás teprve čekají....3) kdo drží ty shit pozice ? Jednoduché napsal to níže Jezdec ... držitelé jsou ovce neboli penzijní fondy a co většina ani moc neví tak i životní pojištění je investice do nejbezpečnějších státních dluhopisů. To jsou Ti co ponesou největší ztráty v budoucnu...4) PIMCO je samostatná kapitola a tuším, že je to právě ten fond, kde se nepohodli oba "majitelé" a ten druhý z tohoto cisrkusu před pár lety odešel. On již tehdy viděl co se blíží, takže záporné úrokové výnosy pro někoho jsou Černou labutí, pro jiné naprosto předvídatelné kam to tehdy CB celé směřovala a obávám se, že směřuje - investoři ZAPLATI za držení dluhů států tak, že se jim vrátí méně. Kolik to bude nevím, jelikož časem mohou přijít výnosy i -4%. Nebojím se paniky jak si někteří myslí, že je lepší držet hotovost, tolik hotovosti není a ani nebude, aby se dostalo na všechny, takže ovce ( střadatelé ) nebudou mít šanci utéct max. SPOTREBOVAT své úspory o tom státu i CB přeci jde, rozjet poptávku :))...5) minulý výnos nezajišťuje výnos budoucí ! Teď si zřejmě naběhnu, ale výnos ze státního dluhu byl VZDY pod reálnou inflací, marketingově se to prezentovalo a bude prezentovat samozřejmě opačne neb pyramidová hra potřebuje neustálý přísun peněz a když už likvidita ze strany spotřebitelů klesla, nastoupila do poslední fáze cyklu CB. Podle mého se mýlíš ve svých úvahách a nerespektuješ čísla / data / signály co se posílají na trh. Je to Té rozhodnutí, já ho respektuji.
      ……
      • kodiak
        12.02.2015 14:52

        myslis, ze cisla, ktera se uvadeji v kazdotydennich statistikach jsou creativne upravovana pro aktualni potrebu vykazat takove ci makove cislo nebo jsou to cisla zcela uprimna a napriklad nasledna revize 100 a vice % by nas mela nechavat chladnymi? jako jde mi o to kterym cislum verit a kterym ne?
        Azb
    • Re: kodiak
      12.02.2015 8:01

      Možná by Medvěde bylo zajímavé vědět kdo investuje do dluhopisů. Celkem se obávám, že to budou penzijní fondy.
      Jezdec.
    • Re: kodiak
      12.02.2015 2:50

      ISČS Sporobond konzervativnější dluhopisový fond CZK p.a. od roku 2008, 4,22 %, poslední rok p.a. 6,60 % , poslední tři měsíce 1,81 %...
      Velkamedvědice
  • Kodiak
    12.02.2015 0:11

    pana fujtajflfuj, Ty vážně chceš mít v autě goooooogle, pak nezatracuj automob.průmysl, až budou v autě vokna, google a budou jezdit na elektřinu tak si budeš muset koupit každý půl rok nové nebo min.aktualizaci, jinak Ti ho znehybní ropě a benzínu zdar :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: Kodiak
      12.02.2015 0:22

      ... s tím se počítá neb LIDI SI MUSEJI PRACI STALE VYTVARET takže Tvá úvaha o nové aktualizaci SW za menší poplateček je správná :))....bohužel WO TOM TO JE :))...co se týče technologických fičůrek alá google,windows,iphone odemykání, sledování, stahování okýnek, zrcátek a já nevím co se dá ještě vymyslet tak jo já jsem pro ... a jsem v tomto opravdový IT uchylák :))
      ……
  • Kodiak, Mike, Brutt
    12.02.2015 0:08

    Dobrou kluci, jdu na wrestling.
    Velkamedvědice
    • Re: Kodiak, Mike, Brutt
      12.02.2015 0:26

      ... taky pádím, ale já jdu do hajan....dnešní diskuzí jsem propásl amíky takže vím prd co se dělo,ale dneska je taky den tak na to mrknu ráno...každpádně všem děkuji za skvělou diskuzi, byť můžeme mít na věci odlišné názory....vážím si názorů / rad všech, tím se obohacuje pohled na věc a to se vždy cení, byť to nemusí být zrovna dle "autorova" názoru :)). Všem přeji úspešný lov !!! vč. investic v německých dluhopisech :))
      ……
    • Re: Kodiak, Mike, Brutt
      12.02.2015 0:12

      dobrou tak brzy ? :o)
      Mike -Green D. is killing Europe
      • mike
        12.02.2015 0:13

        Jdu na ten wrestling....
        Velkamedvědice
  • Kodiak
    11.02.2015 22:15

    nevím proč bych se měl urážet :o), celý systém je založený na důvěře, a jediná skutečná síla je důvěra běžného občánka v systém, až těm to dojde všem najednou tak jse zvědav jak cent.banku stihnout vše natisknout, když cash dělá mizivé procento z toho co nazýváme financemi, dle Tvé logiky nemůžeš mít své prostředky nikde, protože je pravda že vše může zkrachovat nebo může bžt znárodněna, by mne jen zajímalo kam ukládáš své přebytky, když ani němec se Ti nezdá dostatečně důvěryhodny pak je nejlepší nic nemít protože pak Ti je jedno co kde zbankrotuje :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: Kodiak
      11.02.2015 23:41

      ... psal jsem snad jasně, že jedinou rozumnou možnost invstování dnes vidím v akciích, neboli přebytky ukládám do akcií :)). Nehodlám sanovat stát / y to ať dělají ovce, na "konec světa" se nijak zvlášť taktéž nechystám. Uvedl jsem, že je nutné se poté modlit ať soudrzi nezačnou šahat na fa. Pokud se to stane, zřejmě potom bude nejlepší investice zbraň, neb v takové atmosféře bude nutná obrana až ovce zjistí v co se modlili ... bezpečno nebude nikde,ale v to nevěřím, tak daleko to nedojde, ovce se znovu oškubou aníž by si toho všimli v tomto je dnešní finanční cirkus opravdu hodně "akční" :)). Pokud mám být tedy býk tak v akcií systémově důležitých konglomerátů, pokud mám být medvěd tak na dluhopisy, hotovost ... stačí takto ? :))
      ……
      •  
        12.02.2015 0:03

        A to , že někoho posměšně nazveš ovcí, neznamená, že dotyčný v současnosti nevydělává na dluhopisech třeba slušných 5% ročně, jako konzervativnější složku. Vždy´t se na výsledky dluáhopisových fondů podívej. Srovnávat řecké a německé dluhopisy je prostě mimo mísu a spoustou jiných informací to nezakryješ. o))
        Velkamedvědice
        •  
          12.02.2015 0:32

          ... zřejmě jsme se nepochopili ... ovce nazývám ty kdo spoří viz. níže někde to tam je uvedeno...spoření myslím to, že někdo posílá jistý obnos každý měsíc do své banky na penzijní či / životní pojištění - to je u mě hloupá ovce. Pokud někdo samostatně obchoduje cenné papíry ( dluhopisy ) tak je spíše brán jako investor, ale tohle se týká pár % lidí, zbytek "jede" v bankovním systému poplatku, spoření, pojištění a nechápou, že se prospořují do chudoby...takže asi takto
          ……
      •  
        12.02.2015 0:02

        tak mne napadá, zda takový systémově důležitý konglomerát není také stát, ale na takovou diskuzi už je asi pozdě :o)
        Mike -Green D. is killing Europe
        •  
          12.02.2015 0:57

          ... podle mého stát není konglomerát :)) ... dnešní stát je spíše "směsice" stejně mluvících lidi, zdržujících se na jistém historickém území daného celku, kde panují jistá pravidla ( zákony ) jak ten nejméně schopný má právo na všechno okolo....celé se to ještě dokreslí nějakou malebnou vlajkou páč i vepři mají nárok na svou zástavu viz. Černí baroni :)), k tomu nějaká píseň do kroku ( hymna ) a celý ten cirkus může začít :)) ... zatímco soukromý sektor tj. firma je shluk lidí, které spojuje nějaká vize ... v tom je rozdíl, ve státě je bordel, každý se snaží urvat co se dá, ve firmě hrabou všichni společně za jeden cíl :)) ... stát má nekonečně cílů a nikdy hlavní role ( politik ) neví kam dřív skočit ( koho obšťastnit ) :)) ... nej korporace na světě je dle mého názoru církev, to jsou obchodníci, že žádný světový konglomerát či všechny dohromady nejsou schopni generovat tolik čistého cash flow jako církev :)) ... fa se musejí o zisk prát z ostatníma účastníkama na trhu, musí tvořit produkt / službu, musí inovovat, investovat to církev to má úlně opačně :)) Inovace v církvi je po tisice let striktně omezena, jakákoliv malá odchylka vyžaduje desetiletí bádání, produkt či službu zde není nutné vůbec tvořit neb vše bylo již vytvoženo před tisíci lety, dnes se jen vybírají "desátky" ať velební páni mají dividendy :)) Co se týče církevní konkurence moc ji není, dalo by se říci, že jde spíše o kartel :)) ... takže pokuď debatu rozvineme o úroveň výše a to už se hodně vzdaluji :)) tak raději ten německý dluhopis než šaškárna v kartelu :)) Je zajímavé jak se církvy povedlo oddělit DUCHOVNOU část člověka od samotné víry, to je jako kdyby nějaký spotřební konglomerát prosadil oddělení svých výrobků od svých spotřebitelů = zcela jistě by nastal bankrot :)) přesto církvy se povedlo z původního záměru přejít na čistě obchodní styk a dovedla to tak daleko, že na rezervní měně je uvedno „THIS NOTE IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE„ a na druhé straně je zmínka "IN GOD WE TRUST" :)) Lidí od "nekonečna" stále v něco věří a hlavně ten NEJDULEZITEJSI MOTOR EKONOMIK je, že NEKOMU STALE NECO NAVIC I DLUZI A TENTO DLUH JE NESPLATITELNY neb makej jak otrok do smrti a stejně umřeš jako dlužník :)) .... no a nakonec i po smrti musejí pozůstalí stále makat pro papír, aby mohli platit náklady spojené s "posledním odpočinkem" zesnulého ... no neníí to super kšeft ? :)))
          ……
      •  
        12.02.2015 0:01

        jasnačka,všichni "musíme"věřit v systém 1 a 0, jen mám obavu, že když si budou všechny ovce rovny v chudobě tak nebude na kom vydělávat :o))
        Mike -Green D. is killing Europe
      •  
        12.02.2015 0:00

        Ovšem to je Tvá teorie. Jiná praví, že je vhodné nestrkat vše do jednoho košíčku. V PF má místo jak akcie, tak dluhopisy či třeba pět procent zlata. Německé dluhopisy nejsou stejně rizikové jako německé a už vůbec neplatí, že jsou dluhopisy rizikovější jako akcie. Jsou méně a více rizikové dluhopisy, méně a véce rizikové akcie. Kdy se přesně trend otočí nepozná nikdo. A obecně jsou správně zvolené dluhopisy méně rizikové jako akcie, prota mají větší případný větší výnost- Smysl investic do dluhopisů dokazuje dlouhodobá výnost správně zvoleného mixu dluhopisů. Většinou s Tebou u Tvých souhlasím, /NWR a zlato třeba/, ovšem dnes působíš, že jen Tvůj názor má nárok na život. Taky neinvestuji první dcen, to bych sem netahal.
        Velkamedvědice
Aktuální komentáře
19.04.2024
17:46Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? Zjistěte na webináři Patrie v úterý 23. dubna od 16:00
17:18Celkový akciový optimismus na úrovních z let 2001/2002. Posouvá se základní psychologické nastavení investorů?
16:46Poptávka po bezpečí slábne, ale investoři se zpět do akcií nehrnou  
16:37Český státní dluh v 1. čtvrtletí vzrostl o 109,9 mld. Kč na 3,221 bilionu Kč
14:31SAB Finance a.s.: Průběžné hospodářské výsledky za leden–březen/2024
13:24Perly týdne: Akcie a zlato za poslední desetiletí a co (ne)čekat od Applu i celého trhu
12:48Reuters: Německá vláda mírně zvýší odhad letošního růstu ekonomiky
11:24Jakub Blaha: Konec transparentnosti Netflixu zastínil obzvlášť dobré výsledky  
10:58Páteční dopoledne je červené, po přestávce se do hry opět vložil Blízký východ  
9:25Netflix reportoval nejlepší první kvartál od roku 2020. Překvapil počtem předplatitelů
9:07Rozbřesk: Proč je česká koruna odolnější vůči silnému dolaru?
8:43Akciové trhy zrudly pod tíhou obav z konfliktu na Blízkém východě, Netflix překvapil vysokým počtem platících uživatelů  
6:03Evercore: Hlavním příběhem je mimořádná odolnost ekonomiky
18.04.2024
22:02S&P 500 poklesl popáté v řadě; investoři čekají na Netflix  
17:45Růst cen akcií a cena za riziko
17:23DJIA dnes v čele a ECB se od Fedu neodpoutá  
15:59Deloitte: Cena nájemného v prvním čtvrtletí vzrostla o procento na 295 Kč/m2
15:20Lee: I kdyby sazby šly letos dolů jen jednou, pro akcie by to stále bylo dobré prostředí
12:56Vasle: Rozdílná měnová politika ECB a Fedu má své limity
11:52Výhled TSMC překonal odhady díky podpoře poptávky po AI čipech

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data