Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Rodí se konkurence pro Tesla Motors?

Rodí se konkurence pro Tesla Motors?

21.08.2015 12:05
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Tesla Motors září jako hvězda přestože stále nevydělává. Zanedlouho by mohla dostat obrovskou motivaci. Nebude na hvězdném nebi prémiových elektrických vozů jedinou hvězdou. Na záda ji začnou šlapat značky, které mají na to, aby zničily “sen” Elona Muska. Jedním z matadorů je Aston Martin a hned druhým ještě obávanějším žralokem je BMW. Anebo to jsou jen vzdušné zámky?

Britský výrobce vozů Aston Martin se nechal slyšet, že plánuje plně elektrický vůz, resp. svůj aktuální model Rapide S, který pohání plyn bude později pohánět také elektřina. Úkol ohrozit Model S od Tesly bude ovšem velmi těžký, nejostřejší verze Modelu S P90D zvládne zrychlení z nuly na 60 mil za 2,8 sekundy a staví jí to těsně jen za Bugatti Veyron, což je několikanásobně dražší supersport.

Pokud chce Aston Martin soupeřit s modelem S od Tesly musí pěkně zrychlit. Je o 50 % pomalejší než nejrychlejší Model S. Mluvčí Tesly bere novou konkurenci jako možnost ověřit, že model vozu Tesla je nejbezpečnější elektrický vůz, který dokáže předvést takové zrychlení.

Tím ovšem výčet problémů Aston Martin nekončí. Odhad ceny vozu Rapide v plně elektrické verzi je v intervalu 200 až 250 tisíc dolarů s dojezdem kolem 200 mil. Což je dost nekonkurenceschopné s modelem P90D od Tesly, který stojí 118 000 USD a dojezd má 268 mil.

Navíc srovnáváme aktuálně produkovaný vůz Tesly s konceptem Astonu, který má sjet z výrobní linky od teď za dva roky. To už bude v době, kdy bude nová továrna Tesly ve spolupráci s Panasonicem chrlit obrovské množství levných baterií a tak cena Tesla vozů může ještě klesnout.

Co na to BMW?
BMW již loni představilo svojí elektrickou budoucnost. Nyní se vrací i ke kombinaci plyn-elektřina a dokonce i vodík. BMW již má dva vozy - BMW i8 což je sportovní vůz a pak BMW i3, který představuje nejlepší volbu pro městský provoz a všestraný menší vůz v kompaktním balení.

Podle posledních informací se zdá, že bavorská automobilka pracuje nebo chce začít pracovat na verzi i5, tedy elektrickém luxusním sedanu, který by měl mít velikost zhruba jako Tesla Model S. Nový model sedanu od BMW by měl být ovšem ve dvou verzích čistě elektrický a pak kombinovaný hybrid. Ten by byl vhodnější i pro delší cesty než jen lokální popojížďky na což by měly samotné baterie bez problémů stačit. Kromě toho chce automobilka nabídnout speciální design pro danou řadu vozů včetně vnitřního vybavení.

Zdá se, že prvotních obav o prvenství v závodě o elektrifikaci automobilového průmyslu se můžete Tesla rychle zbavit. Aston Martin zatím nepředstavuje velké ohrožení a vůz BMW do boje promluvit může, ale primárním trhem podle prodaných vozů je pro BMW stále Evropa s podílem 43 % a roste význam Asie právě na úkor Ameriky. Naopak hlavním trhem Tesly jsou právě Spojené Státy. Tudíž velkého souboje BMW a Tesla Motors se pravděpodobně také nedočkáme.

Zdroj: MarketWatch, The Motley Fool, firemní data Tesla


Čtěte více:

Atény čekají další předčasné volby, světové trhy však řecká otázka nepálí
21.08.2015 10:19
Řecká sága nekončí. Ani po mimořádně obtížném ratifikačním procesu tře...
Německá data vylepšila náladu na trzích a otupila tlak na dolar
21.08.2015 11:01
Na konec týdne nám do kalendáře přibyly předběžné srpnové indexy nákup...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.02.2020
22:06Výprodeje na Wall Street pokračovaly i na konci týdne
17:48Smutek akciových soutěží krásy
17:03Aktivita v sektoru služeb USA klesla, je nejnižší od roku 2013
16:32UNICAPITAL Invest I a.s. - Oznámení o výplatě výnosu dluhopisů
16:31Euro na závěr týdne ožilo, akcie naopak padají  
15:52The Economist: Akcie velkých technologií na roztrhání. Nebo ne?
15:36Čínský solární průmysl by mohl letos vzrůst o 50 procent
14:10Německá hnědouhelná elektrárna Schkopau bude patřit EPH
14:03Z centrálního bankéře detektivem, aneb jak je těžké určit dopady viru
12:25Perly týdne: Nová kultovní akcie, recese s 25 % pravděpodobností a u nás větší kontrola investic
11:33Inflace v eurozóně v lednu zrychlila na 1,4 %
11:01Největší evropská pojišťovna Allianz dosáhla rekordního zisku
10:49IHS: Růst podnikatelské aktivity v eurozóně v únoru zrychlil
10:42Nečekaně dobrá data se míjí účinkem, obavy na trzích převažují  
10:41Damodaran: Aktuální cena rizika na realitách, akciích a dluhopisech
9:35Prodej aut v Číně v půlce února kvůli epidemii klesl o 92 procent
9:11Rozbřesk: Prodej aut v Číně propadá o hrozivých 92 %. ECB reviduje, nakupuje a reinvestuje...
8:55Nové případy nákazy koronavirem navyšují pesimismus na trzích, EU jedná o rozpočtu  
8:48S&P: Vládní dluhy letos narostou na 53 bilionů dolarů. O 30 procent víc proti roku 2015
8:24Cena zlata kvůli koronaviru vystoupila na sedmileté maximum

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data