Společnost se rozhodla vytáhnout do boje proti telekomunikační konkurenci. Vsadila totiž na to, že k jejím službám není potřeba znát telefonní čísla. Komentáře deníku Business Insider si totiž všiml, že vzkazuje veřejnosti, že už nebude potřeba si telefonní čísla pamatovat. Důvod? Nečekaný růst online služeb, jako je Messenger. Zákaznická čísla rychle roste a Inc. si myslí, že nás může vzít do světa, kde telefonní čísla doslova vymřou.
David Marcus, šéf divize Messenger, napsal ve svém blogu, že 2 016 bude rokem, kdy „telefonní čísla vykáží skutečné známky smrti“. A to prý nejen kvůli masivnímu růstu služby Messenger, která má nyní přes 800 milionů aktivních uživatelů měsíčně, ale i jiným aplikacím. Z dat vyplývá, že aplikace online zpráv, tedy „messaging aplikace Facebooku“ používá 100 miliónů nových uživatelů jen za posledních šest měsíců.
Marcus tvrdí, že pomocí aplikace zasílání zpráv ve smartphonech lze nyní dělat tolik věcí, že není potřeba mít klasický telefon. Online služba totiž umí i takové záležitosti, jakými jsou hlasové hovory a posílání SMS zpráv, či nahrávání vzkazů. Hlasové služby je navíc možné rozšířit i o videonahrávky, čímž se podle Marcuse stává tato služba atraktivnější. „Telefonní číslo tak vůbec nemusíte míc, je vám téměř k ničemu,“ napsal Marcus ve svém blogu. Služba Messenger podle něj nyní nabízí i další výhody - posílání a přijímání peněz, odesílání fotografií a souborů- A to vše bez nutnosti mít přiřazeno nějaké telefonní číslo.
David Marcus zdůraznil i další funkce Messengeru, mezi které patří využití služby v rámci firemních komunikací se zákazníky, možnost zapojení se do skupinových chatů, či jako platformu pro hromadné zasílání zpráv. Platforma „Messenger“ funguje jako samostatná sociální platforma, do které mohou zasahovat vývojáři třetích stran. Firmy si tak samy mohou vytvářet aplikace, které běží v rámci aplikace Messenger a umožňují společnostem, aby přímo komunikovaly se svými zákazníky.Zdroj: Business Insider,