Segment „instant message“, tedy obor rychlého přenosu zpráv, bezpečně ovládá společnost se svou službou Messenger a aplikací WhatsApp, která patří do „sféry jejího vlivu“. Jenže ukazuje se, že konkurenti ze Silicon Valley neskládají ruce do klína a chtějí si z koláče návštěvnosti segmentu rychlého předávání zpráv ve světě ukousnout podíly pro sebe. A vstupní branou k těmto cílům má být Indie.
Tam totiž Facebook dosud cílil svou pozornost.
Proč Indie? Podle časopisu Economic Times kvůli tomu, že pro dot.com společnosti se stává indický trh hned druhým nejvýznamnějším po Spojených státech. Podle veřejně dostupných statistik může Indie nabídnout až 400 milionů uživatelů internetu. Není proto, alespoň podle komentáře Economic Times, divu, že snahy majitelů firem ze Silicon Valley v segmentu instant messagingu vedou k tomu, aby úspěchy se službami přetavili v rychlý růst dalších firem, jejichž služby jsou spojeny s internetem.
Matt Mullenweg, spoluzakladatel společnosti WordPress, Adam D'Angelo, zakladatel společnosti Quora a Aditya Agarwal, rozvojový viceprezident společnosti Dropbox investovali neupřesněnou částku do aplikace indické společnosti Hike - Hike Messenger. Hike je přitom společný podnik Bharti Enterprises a japonské Softbank. Aplikace byla dosud využívána hlavně v Indii.
Podle technologických specialistů se aplikace Hike Messenger vyznačuje klíčovou vlastností, totiž že její uživatelé si mohou navzájem předávat zprávy v osmi různých indických jazycích, stejně jako v angličtině. Hike má nyní více než 70 milionů uživatelů a v globálním měřítku je jeho hlavní konkurent Facebookem vlastněná aplikace WhatsApp a Messenger. WhatsApp eviduje od minulého září 900 milionů aktivních uživatelů a Messenger v prosinci dosáhl 800 milionů aktivních uživatelů.
Zdroj: Economic Times