Aktualizováno Včera po uzavření americké obchodní seance představil svoje výsledky Facebook. Podle Marka Zuckerbergera byl rok 2015 skvělým rokem pro Facebook. Firma investovala do lepší obsluhy svojí komunity, propojování světa a stavění svého byznysu.
V posledním čtvrtletí roku 2015 Facebook dosáhl tržeb ve výši 5,84 mld. a meziročně si tak polepšil o dvě miliardy (+52 % y/y) proti 4Q14. Za celý rok 2015 firma dosáhla solidních 17,92 mld. USD a přidala tak cca. 5,5 mld. USD na tržbách (+44 % y/y) proti roku 2015.
Z celkového objemu tržeb představují cca. 80 % tržby z reklamy na mobilních zařízeních. Stávají se tak klíčovou součástí, když její podíl roste z 69% ve 4Q14.
Zisk na jednu akcii ve 4Q dosáhl 0,79 USD (+46 % y/y), když konsensus analytiků byl 0,67 USD. Zisk na akcii meziročně vzrostl z 0,54 USD. Zisk na akcii v celém roce 2015 dosáhl 2,28 USD a roste tak z 1,77 USD (+29 % y/y). Celkový čistý zisk ve 4Q15 dosáhl 2,26 mld. USD a za celý rok 2015 6,51 mld. USD.
Free cash-flow společnosti ve 4Q15 dosáhlo výše 2,14 mld. USD.
Počet DAU (Daily active users) dosáhl v prosince 2015 v průměru 1,04 miliardy uživatelů, což představuje meziroční růst o 17 %. Největší skupina geograficky rozeznávaná Facebookem má 309 milionů uživatel a je to oblast asijsko-pacifická. V závěsu je Evropa s 240 miliony DAU. Počet mobilních DAU byl v prosince 2015 v průměru 934 milionů uživatelů. To ukazuje na meziroční nárůst o 25 %.
Počet MAU (Monthly active users) dosáhl k poslednímu prosincovému dnu 1,59 mld. lidí, roste tak o 14 % meziročně. Nejsilnější skupina uživatelů, kteří se během měsíční periody alespoň jednou připojí, pochází znovu z asijsko-pacifické oblasti, se značným odstupem pak figuruje Evropa a pak USA a Kanada.
Přestože USA a Kanada nepatří mezi nejpočetnější skupinu na Facebooku, tak generují největší podíl na tržbách. Ve 4Q15 to bylo celých 2,9 mld. USD na celkových 5,8 mld. USD. Jak v absolutních číslech tak v ukazateli ARPU - průměrné tržby na uživatele - také dominuje oblast USA a Kanada s průměrnými tržbami na jednoho uživatele ve výši 13,54 USD ve 4Q15. Až s výrazným odstupem a ARPU 4,5 USD na uživatele je druhá Evropa. Dá se tak hovořit o jistých rezervách Facebook pro monetizaci uživatelů ve zbylých částech světa.
V dalším kvartále se od Facebook očekává zisk na akcii 0,6 USD a tržby ve výši 5,12 mld. USD. Celkový čistý zisk by mohl dosáhnout 1,73 mld. USD. Zatím je tak nastaven konsensus analytických odhadů, který se však bude zpřesňovat s blížícím se zveřejněním dalších kvartálních výsledků.
Akcie společnosti Facebook se po oznámených výsledcích vydala v after-hours (poobchodní části) strmě nahoru. Nabrala 12 % na cenu 105,87 USD. Dostává se tak na úrovně, kde jsme Facebook viděli naposledy koncem roku 2015.
Zdroj: Bloomberg, Facebook report