Francouzský výrobce automobilů zvýšil v roce 2015 své globální prodeje o +3,3 % a dodal 2,8 mil. osobních vozidel a dodávek. Zaznamenal tak dvakrát rychlejší tempo, než kterým expandoval světový automobilový trh (+1,6 %). Dařilo se zejména evropské divizi (10,2 %), která se mohla mimo jiného opřít o novější modely SUV - Kadjar či Captur. Naopak dodávky pokulhávaly na hospodářsky utlumených trzích Ruska a Jižní Ameriky. Pro letošní rok koncern počítá s akcelerací růstu. Jedním z trumfů má být mimo jiného výrazně levnější model mini SUV s názvem Kwid, jenž má „útočit“ zejména na trh v Indii.
Akcie německého výrobce sportovního zboží dnes připisují 6 % v reakci na potvrzení osoby Kaspera Rorsteda jakožto nového CEO. Nástup nového výkonného ředitele do firmy je plánován na první srpnový den, plné převzetí vůdčí role pak nastane o dva měsíce později. Úkol Rorsteda je poměrně jasný – obnovit růst německé společnosti, která na klíčových trzích prozatím spíše prohrává boj s tradičním americkým konkurentem , ale i nastupujícími jmény v čele s Under Armour. S růstovým příběhem posléze souvisí také snaha o vylepšení marží, které sektorově zaostávají. Jejich vylepšení prozatím mají přispět snahy o rozvoj internetových prodejů (například zrychlení dodávek koncovému zákazníkovi), úprava výrobních postupů (například přesun některých továren do Evropy) či celková úvaha nad strategií nepříliš výkonných divizí (například osekání pracovní síly v golfové divizi TaylorMade).
USA:
Automobilka navázala na konkurenční a investorům přislíbila přilepšení. Namísto vystupňování akciového odkupu nicméně zvolila cestu mimořádné dividendy ve výši 25c (nad rámec pravidelné kvartální výplaty ve výši 15c). Důvodem jsou solidní hospodářská čísla – zisk před zdaněním loňského roku má atakovat horní hranici vytyčeného pásma 10 – 11 mld. USD. Pro rok 2016 výrobce počítá s minimálně udržením svých loňských výsledků. Na klíčovém severoamerickém trhu hodlá udržet/překonat letošní provozní marži na hladině 9,5 %. Pomoci by mu v tom měla pokračující vlna poptávky po modelech SUV, které zpravidla disponují příznivějším poměrem ceny a nákladů. Taktéž se společnost určitě bude chtít vytáhnout s novými modely. Celkem jich má na trhy zamířit dvanáct. Jediným neziskovým regionem letošního roku má být oblast Jižní Ameriky.
(DIP) rozhodl, že již nadále nebude účtovat roční poplatek (99c po prvním roce užívání) za využití aplikace WhatsApp, která slouží k psaní zpráv a hovorům. Naopak hodlá začít s testováním aplikace pro komunikaci uvnitř organizací a firem. WhatsApp, který registruje 900 mil. uživatelů po celém světě, taktéž nebude nabízet reklamní prostory třetím stranám ve snaze generovat dodatečné tržby. Svým způsobem tak rozhodnutí připomíná začátky samotného , tedy periodu zjišťování možného dosahu nové služby. V případě WhatsApp je možným směřování například telekomunikační sektor. V prostředí rostoucího pokrytí vysokorychlostními sítěmi (LTE, 4G) WhatsApp může vzít útokem tradiční poskytovatele přenosu hlasu/zpráv. Navíc s postupnou expanzí služeb v oblasti mobilní komunikace (platby, řízení osobních financí…) narůstá prostor pro komplexní zacílení na koncovou poptávku.