I největší britský výrobce luxusního zboží ve druhé polovině fiskálního roku pocítil dopad teraristických útoků v Evropě. Za šest měsíců do letošního března tak tržby luxusní značky proslulé typickým kostkovaným vzorem spadly o procento na 1,41 miliardy liber. Ve stejném období v předchozím roce přitom stouply o 9 procent. Jen mírně tak zaostaly za očekáváním analytiků. A vnější prostředí pro londýnskou dle slov generálního ředitele Baileyho zůstává výzvou.
Asi i proto očekává společnost v první polovině nového finančního roku propad tržeb ve velkoobchodní divizi až o deset procent. Srovnatelné tržby ve čtvrtém kvartále klesly o 5 procent, což je o dost znatelnější propad než 1,4 procenta, se kterými počítal trh.
Akcie od poloviny ledna stoupaly strmě vzhůru o 19 procent a to jednak díky spekulacím o převzetí, ale i plánům Baileyho, které měly za cíl doslova otřást módním kalendářem. Zpomalující poptávka po luxusu v Asii se však nevyhýbá ani výrobci tradičních baloňáků. Britská značka je navíc o něco závislejší na čínských zákaznících než většina konkurence. Hongkong a Čína dohromady generují 35 procent jejích tržeb. omezila plány na expanzi v Hongkongu, kde padající tržby mnoho značek donutily k zavírání butiků či obnovení vyjednávání o nájmech. Konkrétně v Hongkongu maloobchodní tržby spadly o 20 procent a stojí za zmínkou, že je to právě Hongkong, který tvoří 10 procent maloobchodních tržeb londýnské značky. I Macau a Hongkong se navíc potýkají s poklesem počtu turistů a podle informací Světové rady pro cestován a turismus WTTC se ten zmenšil v roce 2015 o 32 procent v Macau a o 8 procent v Hongkongu.
Společnost tak počítá s propadem zisku již druhým rokem v řadě. Zisk před zdaněním by se měl v tomto finančním roce pohybovat na spodní hranici odhadů analytiků. Na toto varování dnes po zahájení obchodování akcie reagovaly propadem až o více než 7 procent. I přes oživení na počátku letošního roku za posledních 12 měsíců k včerejšímu závěru titul odepsal asi 25 procent.

Stejně jako i jiné evropské značky poškodil propad cestovního ruchu a utrácení turistů po teroristických útocích v Paříži a Bruselu. Podle konkurenčního luxusního holdingu se konkrétně ve Francii od listopadu prozatím situace nevrátila do normálu a tento stav ještě několik měsíců potrvá. tak v zájmu ochrany marží snižuje bonusy managementu, analytici i tak očekávají zužování marží již třetím rokem v řadě.
Zdroj: BBG, FT