Nepřátelství mezi firmami, které provozují služby sdílení aut, či nabízejí „odvoz na zavolanou“ a tradičními automobilkami, zřejmě skončilo. Podle zjištění agentury Reuters stojí za smazáním válečných příkopů mezi oběma skupinami vidina příštích obchodů. Tradiční výrobci aut zjistili, že uvedeným firmám mohou nabídnout především hybridní a elektrické modely aut a začít je považovat za své stálé zákazníky a naopak využít jejich schopnosti získávat a zpracovávat spotřebitelská data a sofistikované způsoby, jak je analyzovat. A změna přístupu je znát i v konkrétních transakcích.
Tento týden divize německé automobilky AG - iVentures - investovala nezveřejněnou sumu do nákupu kalifornské společnosti Scoop , která nabízí službu sdílení aut prostřednictvím speciální aplikace ve smartphonech, s názvem Scoop. Lídr globálního segmentu automobilového průmyslu - Motor Corp. – zase oznámil investici neupřesněné sumy do společnosti Uber. A německý AG řekl, že investuje 300 milionů amerických dolarů do firmy Gett, která organizuje služby odvozu lidí na „zavolanou“.
Začátkem tohoto roku, Co získala podíl v rivalovi Uberu, společnosti Lyft a spustila vlastní službu sdílení aut a mobility pro firmy pod značkou Maven. A ani další automobilky, mezi nimi Motor Co, AG, nespí – spolu s dalšími významnými výrobci aut představili své vize o spolupráci s firmami provozujícími služby sdílení aut, či „odvozu na zavolanou“. Podle Marka Shorta, partnera poradenské společnosti Ernst and Young, kterého citovala agentura Reuters, totiž musejí výrobci aut kvůli tomu, aby se ujistili, že jsou "stále ve hře", investovat do výše popsaných společností.
Podle analytiků jde o to, že automobilky mohou firmám, jakou je například společnost Uber, či Lyft, nabídnout sama auta. uvedla, že od spolupráce se společností Uber čeká, že přinese nové způsoby, jak si řidiči Uberu koupí nový vůz od Toyoty. Zatím se využívají klasické formy podpory prodejů aut, například slevy pro řidiče Uberu či Lyftu. Společnost Uber tento týden uvedla, že úspory na globálních nákupech nových aut jejími řidiči, dosáhly díky tomu 20 milionů amerických dolarů. Ke konci roku 2015 evidovala firma celosvětově více než 50 000 lidí, kteří na nákup nového vozu využili slevový program Uberu – Vehicle Solutions. A celková hodnota nákupů aut jeho prostřednictvím přesáhla 1 miliardu amerických dolarů.