je zpátky! Podíl maloobchodního řetězce na domácím, tedy britském trhu, totiž vzrostl poprvé za posledních pět let. A podle hodnocení médii oslovených ekonomů, maloobchodní prodejce poskytl další důkaz, že Dave Lewis, generální ředitel společnosti, postavil největší maloobchodní společnost ve Velké Británii zpátky na nohy.
Statistiky to říkají jasně – podle dat Kantar Worldpanel tržby Plc.za 12 týdnů, končících 9. říjnem, vzrostly o 1,3 procenta a se tak stalo jedinou ze čtyř největších britských maloobchodních společností, která se může pochlubit růstovým trendem. A to i přes klesající ceny potravin a stále intenzivnějšímu pronikání německých diskontních společností Aldi a Lidl na britský trh. Tescu se tak podařilo zvýšit meziročně podíl na trhu poprvé od roku 2011, a to na 28,2 % z loňských 28,1 %.
Meziroční změna 12ti týdenních tržeb u vybraných britských maloobchodních společnosti
Zdroj: Bloomberg
Čísla mají podle agentury Bloomberg své "dopady"- lepší prodejní výkonnost Tesco Plc totiž mimo jiné podpořila optimismus investorů, že stávající CEO firmy, Dave Lewis, bude schopen naplnit svůj cíl zdvojnásobit ziskovou marži společnosti do roku 2020. Zatím ovšem růst Plc ve Velké Británii stále brzdí deflace potravin, jejichž ceny ve sledovaném období klesly o 0,8 procenta. Přesto pokles cen není podle ekonomů tak rychlý, jak se čekalo. Podle produktových specialistů byl pokles cen "zvláště patrný“ u vepřového masa, lupínků a drůbežích produktů.
Dalším problémem, se kterým se maloobchodní řetězce ve Velké Británii potýkají, je devalvace libry. Ta totiž, jak ukázal nedávný spor mezi Tescem a společností , vyvolává u prodejců dohady o tom, kdo má vlastně nést tíhu vyšších dovozních nákladů, kterým je Velká Británie po odsouhlasení odchodu země z EU po všelidovém hlasování v zemi vystavena. proto například stáhlo kvůli tomu pomazánky Marmite a zmrzlinu Ben & Jerry z online prodeje.
Obchodní statistiky u konkurence Tesca ale i přesto tak příznivé nejsou – například za posledních 12 týdnů klesly tržby společnosti Sainsbury o 0,4 % a společnosti Asda dokonce o 5,2 %. Plc podle některých názorů pomáhá návratu zpět do původních pozic orientace na pokrmy, včetně hotových jídel, orientace na „Farm Brands", ale posilování vlastních standardních značek.
Porovnání vývoje ceny akcií Plc a Sainsbury´s s indexem FTSE