Přestože letošní léto nepřálo prodejům nealkoholických nápojů tak jako to loňské, zvýšila skupina prodeje v Česku, na Slovensku a ve Slovinsku o 9,4 %. V Chorvatsku zase firma uzavřela dohodu o koupi podílu ve firmě Studenac, což představuje další krok pro rozvoj firmy v adriatickém regionu. Společnost dnes také oznámlia, že chystá ofenzivu na polském trhu, který pro ni aktuálně představuje velkou výzvu.
Právě situace v Polsku nejvíce ovlivnila hospodářský výsledek skupiny, celkové tržby klesly o 2,4 % a provozní zisk EBITDA o 13,9 %. Společnost předpokládá, že hospodářský výsledek za celý rok bude na úrovni minulého roku. Ještě v prosinci tohoto roku vyplatí držitelům akcií dividendu ve výši 156 milionů Kč.
„Celkově je dosažený výsledek EBITDA ve výši 851 miliónů korun v souladu s naším očekáváním," uvedl k hospodářským výsledkům za prvních devět měsíců roku v prohlášení Daniel Buryš, finanční ředitel skupiny . „Předpokládáme, že výsledek za celý rok se bude pohybovat na úrovni loňského roku, tedy 1,1 miliardy korun s možnou odchylkou 5 %”. To je jeden z důvodů, proč vyplatí investorům dividendu ve ve zmíněné. „Růst a stabilní dividendový výnos je to, co chceme představovat pro naše investory nyní i v budoucnu,“ dodává Daniel Buryš.
V Česku a na Slovensku skupina zvýšila tržby o 5 % i přes standardní léto, které nepřineslo tolik tropických dní jako to loňské. Za nárůstem stojí značka Kofoly a Rauch. Významný pozitivní vliv na tržby má také značka Vinea, která v porovnání s loňským rokem rostla o 9 %. UGO nadále zůstává nejrychleji rostoucí značkou v portfoliu s 60% navýšením meziročních prodejů. Další rozvoj značky firma plánuje formou franšíz.
Skupina nadále přiznává, že v Polsku je situace odlišná.
„Polský trh je stále poměrně fragmentovaný. Počet konkurujících subjektů enormně tlačí na marži. Cenová citlivost konzumenta a jeho nároky na kvalitu jsou úplně jinde, než na co jsme zvyklí na ostatních trzích,“ říká k aktuální situaci na polském trhu Jiří Vlasák, generální ředitel společnosti HOOP Polska a dodává: „Ve změnách, kterými trh prochází, vidíme jednoznačně příležitost. Celý proces přeměny společnosti s sebou ale samozřejmě nese významné restrukturalizační náklady, ať už v podobě investic do koncentrace výroby, částečnou ztrátu objemů způsobenou změnou cenové politiky s důrazem na vyšší marži klíčových produktů nebo příprava marketingové kampaně na značku Hoop Cola pro závěr roku.“
Kromě razantního škrtání nákladů a optimalizace marže v Polsku letos investovala do zlepšení produktové nabídky a do marketingové podpory. Další změny budou pokračovat i v roce 2017.
V adriatickém regionu se dařilo, meziročně tam zvýšila prodeje o 12,4 %. navíc v září uzavřela smlouvu o koupi společnosti Studenac, výrobce stejnojmenných minerálních vod. Akvizice by měla být dokončena do konce roku.