Značky Radenska, Rauch, , Rajec, stejně jako Semtex, Vinea nebo UGO u spotřebitelů zabodovaly, a skupina si tak mohla v minulém pololetí připsat tržby vyšší meziročně o 3,3 %. Firma utržila 3,5 miliardy Kč, dařilo se jí tradičně v Česku, na Slovensku i ve Slovinsku. Polský trh zůstává nadále výzvou, na kterou nyní reaguje zásadními opatřeními, které by měly přinést do budoucna stabilní růst.
„Trh s nealkoholickými nápoji mírně roste, pokračuje však pokles cen v kategorii kolových nápojů a sirupů,“ komentuje situaci na trhu Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly a pokračuje: „Pokud za těchto podmínek stále rosteme, jsem spokojený. Začali jsme také realizovat zásadní kroky ke zvýšení profitability na polském trhu, takže věřím, že naše práce přinese v blízké budoucnosti ovoce.“
Česko, Slovensko i Slovinsko dělají akcionářům stále radost. Celkový růst tržeb v těchto třech zemích dosáhl za uplynulé pololetí hodnoty 16,6 %. Pokud se podíváme na konkrétní země, v Česku bodovala zejména v segmentu HoReCa, kde navýšila tržby o 15 %, přitom trh narostl jen o 3,6 %. Českými premianty v tržbách jsou tradičně značka , ale i nápoje z portfolia Rauchu. Po několikáté na sebe upozornila i rychle rostoucí značka energetických nápojů Semtex.
Na Slovensku zůstává situace stabilní, k největším oblíbencům slovenských spotřebitelů patří značky Rauch a Vinea. V adriatickém regionu, konkrétně ve Slovinsku a v Chorvatsku, se firma nyní soustředí hlavně na budování infrastruktury a investice do marketingu.
Vrásky přidělává managementu Kofoly obtížný trh v Polsku. Tento trh stojí za poklesem klíčových skupinových ukazatelů hospodaření EBITDA (- 15,5 %) i EBIT (- 29,2 %). ale v Polsku nyní provádí změny, které by do budoucna měly přinést ovoce ve formě vyšší profitability a stabilního růstu. Vedle modernizace výrobní linky a skladů v závodech Kutno a Grodzisk Wielkopolski se management rozhodl soustředit výrobu do dvou výrobních závodů namísto tří. To povede k ukončení provozu pobočky Bielsk Podlaski. Abychom ale jen nekřivdili polskému trhu, za poklesem ukazatele EBITDA stojí také velké investice Kofoly do růstu v adriatickém regionu.