Inc se vrhá do digitálních platebních služeb. Tedy, její divize WhatsApp, která provozuje stejnojmennou službu „instant messaging. Ta chce spustit své platební služby prvně v Indii pro globální otestování. WhatsApp chce prý také kvůli digitálním službám v zemi investovat více, aby „kdokoli mohl využít digitální aplikace”. Přesná čísla ovšem firma neuvedla.
Výběr indického trhu pro platební služby WhatsApp není náhodný. Indie je totiž pro společnost největším trhem. Z celkového počtu jedné miliardy globálních zákazníků zde totiž může využít až 200 milionů uživatelů. Nehledě na to, že působením v Indii chce WhatsApp sledovat své konkurenty, kterým je například služba WeChat, společnosti Tencent Holdings Ltd v Číně.
O tom, že v segmentu rychle roste konkurence svědčí i to, že minulý týden švédská komunikační aplikace Truecaller, který má shodou okolní také velkou uživatelskou základnu v Indii, začala nabízet mobilní platební služby v zemi. WhatsApp proto říká, že hodlá představit platební službu, označovanou jako P2P, tedy platby Person-to-Person, do šesti měsíců.
A proč zrovna digitální platební systémy? Podle agentury Reuters se objem digitálních transakcí v Indii zvýšil poté, co premiér země Narendra Modi v listopadu loňského roku omezil hotovostní transakce, při kterých se využívaly bankovky s vyšší nominální hodnotou, které dosud tvořily až 80 % hodnoty platebního styku. V Indii si díky programu #DigitalIndia předávají kliky od dveří ministerských úředníků šéfové předních světových IT společností. Projekt Digital India si vytkl za cíl dostat online služby lidem v zemi prostřednictvím zlepšení on-line infrastruktury a zrychlení připojení k Internetu, nebo i tím, že se země stane digitální mocností v oblasti technologií.