V polovině srpna jsem psal o výrobci elektromobilů BYD. Ten se svými elektrickými automobily nechlubí tolik jako , ale prostě je vyrábí. To aktuálně potvrzuje představení dvou modelů. Za zmínku také stojí, že akcie této automobilky se od začátku srpna posunuly o více jak 35 % výše.
Elektromobil Yuan EV500 nahradí stávající verzi EV360, která nabízela dojezd až 360 km. A jak již název napovídá, nový model bude mít dojezd až 500 km na jedno nabití. Cena předchozího modelu začíná u 25 000 USD (před dotacemi) a na čínském trhu je o něj velký zájem. Během prvních pěti měsíců automobilka prodala přes 20 000 ks modelů EV360. Pro srovnání během stejného období od zahájení prodeje Modelu 3 nedokázala tolik aut ani vyrobit.
Druhým modelem je nový Tang EV600 s baterií o kapacitě 82,8 kWh, díky které elektromobil nabídne dojezd až 600 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,4 sekundy a model bude možné zvolit i v sedmimístné variantě. Nejzajímavější na tomto autě je asi cenovka, která má začínat u 40 000 USD před dotacemi. Nejlevnější varianta Model X v USA začíná s cenou 84 000 USD.
Čína se staví jako lídr elektrifikace dopravy. Rozvoji v tomto směru napomáhá poměrně přísná legislativa a dotace. Můžeme se ptát, zda to tato země se snahou o přechod na elektrické dopravní prostředky až moc nepřehání a zda se zanedlouho nezačnou hromadit neprodaná auta. Reálně to však nemusí být problém pro samotné čínské automobilky, ale spíše pro ty zahraniční v čele s Evropou. Ta začíná legislativně omezovat vjezd spalovacích aut do měst, ale čínské elektromobily zatím na těchto trzích chybí.
Zdroj: Nikkei