Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
McDonald´s je na největších nákupech za 20 let

McDonald´s je na největších nákupech za 20 let

26.03.2019 12:36
Autor: Redakce, Patria.cz

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's koupí izraelskou technologickou společnost Dynamic Yield, jejíž technologie pomáhá lépe přizpůsobovat nabídky zákazníkům. Finanční podmínky nebyly zveřejněny, podle listu The Wall Street Journal McDonald's zaplatí více než 300 milionů USD (6,8 miliardy Kč), což z koupě dělá největší akvizici firmy McDonald's za dvě desetiletí.

McDonald's plánuje využít tuto technologii v letošním roce v digitálních obrazovkách s nabídkou menu v USA u tzv. drive-thru, tedy nákupů přímo z auta. Digitální menu by měla zobrazovat nabídku přizpůsobenou denní době, počasí, aktuálnímu provozu v restauraci a trendovým nabídkám. Obrazovky mohou také doporučit další položky podle toho, co už si zákazník objednal. Postupně chce McDonald's rozšířit využití na další trhy a začlenit technologii do své digitální nabídky, jako jsou samoobslužné kiosky a mobilní aplikace, napsala agentura Reuters.

Dohoda přichází v době, kdy se největší světový řetězec restaurací s rychlým občerstvením stále potýká na domácím trhu se silnou konkurencí, která ho nutí přicházet stále více s výhodnými nabídkami a zvyšovat investice do digitálních a donáškových služeb.

Mezi zákazníky Dynamic Yield patří mimo jiné IKEA, URBN, Forever 21 či Fendi. Firma pomáhá obchodníkům poskytovat personalizované digitální propagační akce.

Pro McDonald's nejsou akvizice něco běžného, naopak. Zatím poslední velkou akvizicí byla pro McDonald´s koupě podíl v Chipotle Mexican Grill před 20 lety, tohoto podílu se ale McDonald´s později zase zbavil.

Naopak s rozvojem technologií má McDonald´s velké plány. Konkurenční boj je neúprosný a firma by díky technologiím ráda předběhla ostatní. Pronikání technologií do aktivit firmy – třeba ve formě samoobslužných kiosků nebo digitálních menu - razí její generální ředitel Steve EasterBrook.

Jenom letos chce utratit skoro 1 miliardu dolarů na modernizaci zhruba 2000 prodejen v USA. Cílem je zvýšit tržby, i když některé franšízy si stěžují, že projekt je drahý a promítá se do krátkodobých tržeb, aniž by se vyplatil.

Zdroje: ČTK, BBG, CNBC

 

Čtěte více:

Kauza Big Mac: Ztráta příčetnosti bruselských byrokratů, nebo rozumný tah?
21.01.2019 11:54
Podle evropského úřadu pro ochranu duševního vlastnictví EUIPO nemá sp...
Obchody s kryptoměnami jsou z 95 % podvodem
26.03.2019 10:48
Naprostá většina spotových obchodů s bitcoinem je podvodem neregulovan...
Tabáku rostly tržby i zisk, navrhne vyplatit dividendu 1600 Kč
26.03.2019 8:58
Společnost Philip Morris ČR zveřejnila své výsledky za rok 2018 dnes p...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
0:50JP - HDP, q/q