Operátorovi O2 klesl v prvním čtvrtletí čistý zisk o sedm procent na 1,24 miliardy korun. Pokles způsobily vyšší investice do růstových oblastí v minulém roce, vedly k nárůstu odpisů hmotného majetku. Konsolidované provozní výnosy stouply o půl procenta na 9,25 miliardy Kč. Hlavními zdroji nárůstu byla mobilní data, finanční služby a O2 TV, uvedla firma v komentáři k výsledkům.
Konsolidovaný provozní zisk EBITDA vzrostl o více než 11 procent na 2,9 miliardy Kč. Provozní mobilní výnosy v Česku narostly o 0,4 procenta na 4,85 miliardy Kč, fixní výnosy naopak klesly o 1,5 procenta na 2,62 miliardy Kč.
Majoritním vlastníkem O2 je s více než 80 procenty investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Vlastní i majitele telekomunikační infrastruktury CETIN, který vznikl oddělením od O2.
"Naše investice v loňském roce, jejichž podstatná část směřovala do sítí, vedly k nárůstu odpisů a meziročnímu poklesu čistého zisku v prvním čtvrtletí roku 2019. Meziroční nárůst provozního zisku EBITDA potvrzuje, že naše rozhodnutí investovat do prorůstových oblastí bylo strategicky správné," uvedl finanční ředitel Tomáš Kouřil.
Výsledky O2 za 1Q19 a meziroční vývoj:
Konsolidované provozní
výnosy
|
9 249
|
+0,5 %
|
Fixní výnosy v ČR
|
2
618
|
-1,5 %
|
Mobilní výnosy
v ČR
|
4
851
|
+0,4 %
|
Výnosy na Slovensku
|
1
839
|
+4,1 %
|
Konsolidovaná EBITDA
|
2 906
|
+11,5 %
|
Konsolidovaná EBITDA
marže
|
31,4%
|
+3,1 p. b.
|
Konsolidovaný provozní
zisk
|
1 649
|
-4,4 %
|
Konsolidovaný čistý zisk
|
1 236
|
-7,0 %
|
Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl 5,56 milionu. Z toho 3,51 milionu tvořili tarifní zákazníci. Již téměř 75 procent telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení a 60 procent všech telefonů podporuje technologii LTE. Větší porce dat obsažená v tarifech FREE spolu se zájmem zákazníků o tarify O2 Data přispěla k 25 procentnímu meziročnímu nárůstu spotřeby mobilních dat v telefonu. Datovým přenosům opět jednoznačně dominovalo video.
Počet zákazníků digitální televize O2 TV využívajících některý z měsíčních tarifů a těch, kteří sledují televizi na webu nebo v aplikaci, se meziročně zvýšil téměř o polovinu na 889.000 aktivních přístupů. Za růstem stojí především vysoký zájem o exkluzivní sportovní obsah a nabídka balíčků O2 Spolu. Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl 811.000.
Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy o čtyři procenta na 1,84 miliardy
korun. Růst táhly především mobilní datové služby. Celkový počet aktivních zákazníků se pohyboval kolem 2,05 milionu, z toho 1,3 milionu tvořili zákazníci smluvních služeb.