Ranní káva je neodlučitelnou součástí dne řady z nás. Trendy kavárny jsou otevírány na každém rohu a lidé nosí v kelímcích různě ochucené směsi. Průměrně si každý Čech dopřává lehce přes jeden šálek kávy denně. Rekord drží Finsko, kde každý obyvatel vypije za den v průměru přes dva šálky. V čajem nasáklé Číně však tuto „novinku“ obyvatelé pijí v průměru jednou za dva měsíce. Distribuce hraje v tomto čísle zásadní roli.
Řetězce ve větších městech reportují každoroční navýšení spotřeby kávy mezi třemi až pěti procenty. A leč by se toto tempo mohlo zdát uspokojivé, (Nespresso) chce nárůst urychlit. Za pomoci Starbucksu.
V čínských e-shopech, hotelích a kancelářích bude dostupných 21 výrobků z nové řady 24 produktů značky – zejména kapsle do kávovarů a instantní káva. Vše ale zprostředkuje švýcarské , a to díky právům na distribuci kávy . si tato práva zakoupilo už v minulém roce za 7,15 mld. USD.
Série 24 nových produktů, oznámená letos v únoru, se zaměřuje na domácí spotřebu a chce zpřístupnit kvalitní kávu mimo kavárny. Obě společnosti věří, že rozšíření nabídky do běžných i internetových obchodů bude mít pozitivní vliv na oblibu tohoto nápoje. Expanzi kávy ven z kaváren by měly zažít také vybrané řetězce v Evropě, USA, Asii a Latinské Americe.
Nová řada produktů posiluje pozici jak , tak Starbucksu na světovém trhu s kávou a akcie obou to dávají silně najevo (SBUX + 37 %/6M, NSRGY + 28,5 %/6M).
Autorem článku je Robin Martinů, student PORG a stážista v Patria Finance
Zdroje: Reuters, Bloomberg, Marketing, Channel New Asia, Fastmoving, , Yahoo Finance