Výrobce a prodejce nábytku IKEA oznámil, že jeho roční tržby poprvé převýšily 40 miliard eur (více než jeden bilion Kč). Firma uspěla ve svých snahách podpořit prodej přes internet a tak její příjmy z této oblasti vzrostly, vedla ke zvýšení příjmů touto cestou, napsala agentura Reuters.
IKEA v oblasti obchodování po internetu nejprve zaostávala za konkurencí, od 2017 ale tento největší výrobce a prodejce nábytku světa investuje do toho, aby udržel krok s novými zvyklostmi klientů i konkurencí internetových prodejců, jako je americký či Made.com se sídlem v Británii.
Za posledních 12 měsíců vykázala IKEA na konci srpna za své produkty a služby roční obrat 41,3 miliardy eur, což znamená meziroční nárůst o šest procent. Tržby z internetového prodeje meziročně stouply o 43 procent na 2,9 miliardy eur. K nárůstu tržeb napomohly také nově otevřené obchody.
IKEA vedle rozvoje internetového obchodu a dalších služeb, například dopravy a montáže nábytku, zřídila showroomy v centru měst, mimo jiné v Paříži, které přispěly růstu internetových tržeb, napsala Reuters. Společnost dále zkouší nové podoby obchodů a jiné služby, například pronájem nábytku. Showroom na pražském Václavském náměstí byl ale 16. srpna zavřen. Podle webu společnosti se jednalo o "dočasný projekt".
Důležitými položkami, co se týče příjmů, byly sestavy ložnic a kuchyní, uvedl Torbjörn Lööf, ředitel společnosti Inter IKEA Group, která má na starosti koncept firmy. Výrazně podle něj roste dříve nízký prodej výrobků určených pro chytrou domácnost ovládanou před internet. IKEA hodlá do této oblasti v následujících letech výrazně investovat, uvedl Lööf.